fredag den 10. oktober 2008

Som følge af sidste GarnStops-Dekret:

På en eller anden blog skrev en rigtig klog kvinde at det var de ufærdige strikkesager der stressede.

Og sørme om ikke jeg synes det er sandt!

Mine kurve BUGNER ... ikke bare af GARN men af næstenfærdige, halvfærdige og knabbegyndte Striksager. Og jeg tror ganske sikkert de Stresser ... måske kun lidt ... men det er da en gyldig grund til at overtale mig selv til at færdiggøre dem. Det og så det netop påbegyndte GARNSTOP ... tja så er tiden inden til at gribe om end ikke i barmen så i strikkekurve, skuffer og kasser .... nu skal der færdiggøres!

Nogle mangler bare en kant, andre en hæl og tå, nogle venter på vask bøj og stræk, samt enkelte en hel del mere.


Men færdig dette dejlige Lisette (mit navnevalg efter Lisette fra Garnbutik.dk som havde et med til Silkeborg). Det er strikket o Kauni og derefter filtet 3 gange i vaskemaskine før jeg var tilfreds.

Så er jeg gået i gang med træningen i flerfarvestrik. Det sidder dog i fingrene efter tidligere tiders Hønsestrik. Det var nu gode strikketider ;-) Ikke en ærlig kvinde (min alder) uden et strikketøj med pladegarn og en hjemmestrikket vest. Se det var Peace Love and Understanding ;-)

Nostalgi? Tja da lidt ja ...

Nå men på pindene er en af Ruth's huer. Den med hestetømmeropslag og blade. Det er ossse Kaunigarn - hvor jeg dog elsker det garn. Godt at lageret bugner ;-)


Sjældent har jeg set mere gennemarbejde mønstre end dem Ruth leverer. Endda med skabelon til selv at lege med. TAK for det.

Jeg tror bare jeg strikker så stramt at det mere bliver en barnehue. Nu strikker jeg den færdig og så får jeg se.... jeg trevler ikke op .... så hellere strikke en ny bagefter ... hmmm... en ny side af mig selv der synliggøres? .... ;-)

2 kommentarer:

  1. den der Lisette ser interessant ud, kan man få et större billede, så man kan bedre se hvad det handler om? og måske en slags vejledning?
    kh.fra Island
    Frida, der også elsker Kauni

    SvarSlet
  2. Hej Frida
    Det er et tørklæde:

    pind ca 5
    slå 57 masker op
    pind 1: strik *2 vrang 9 ret* slut med 2 vrang
    pind 2: strik 2 ret 9 vrang

    skift farve hver 2. pind
    tag farveforløb fra samme nøgle eller vælg 2 slags kauni

    jeg brugte det samme men startede 2 forskellige steder på garnet så farveforløbene blev forskudt

    strikkede ca 2 meter tørklæde

    lukkede af og lod alle rillerne med 2 masker løbe ned - også i begge sider. (det gør at tørklædet ikke ruller i kanten)

    Derefter filtes i vaskemaskine - mit virkede på 40 grader finvask

    Håber det forståes.

    KH SIffe

    SvarSlet