onsdag den 19. november 2008

2 år

Så gammel er Siffes Planet.
Altså Bloggen her.
I dag.

Planeten har nu ellers eksisteret længere. Min egen verden. Sådan een har jeg altid haft. Indeni mig selv.
Forskellen er at nu skriver jeg om den. Offentligt.
For skrive - eller tegne - eller fantasere ... det har jeg vist *altid* gjort.

I går fik den lille Røde kravlet ind til den lokale GArnbiiks. Og købt lidt garn. Bare sådan i tilfælde af ....
Ikke de røde orange farver jeg havde tænkt - mere afdæmpet. Kaffe Fassett's strømpegarn. Samt lidt ensfarvet - til endnu et Spider-tørklæde.

Hvorfor nu kalde det Spider? Fordi det lyder lidt bedre - i mine ører - end Edderkoppe-tørklædet. Og fordi jeg netop sidder og ser Spiderman-filmen.
Der var WarnerBrothers-udsalg i den store Kvickly. Så jeg forsynede mig. Det er tiden nu.

LilleBrorMin - fra det kolde Nord - skrev om en guide til varme drikke. Den gav lige det sidste skub i retning af at få indkøbt kakaopulver. Så i dag nydes varm kakao blandet op med *Soyabønnefløde* og kogende vand. Smager himmelsk. Egentlig kunne bønnefløden undværes, men sammen med lidt nescafé og kakao'en giver det en himmelsk drømmemundfuld.

Hmmm jeg synes ikke jeg orkede at skrive? ... men det gør jeg åbenbart!

Ellers har min kære HåndværkerVen lukket af for vinteren og er gået i hi. Han har hængt gardiner op, sat gulvpap på for at skåne gulvene i vinter, sat lister alle vegne der var listekrævende og renset tagrender og lagt blad-net i. Han tænker for mig. Og handler på mine vegne.
Det sidste han gjorde før han forlod Planeten var at grave den gamle Lyslampe frem og sætte den til. Så nu er her lyst.

Jeg har aldrig været så hjælpeløs før. Heller aldrig givet mig selv lov til at være det. Jeg har kunnet alt selv. Eller snarere ment at det SKULLE jeg kunne.

Nu kravler jeg ind i min krog. Med varm chokolade. Med en Spider på nålen. Med fyr i brændeovnen. Nu TILLADER jeg mig selv at være sårbar og tudevorn. At være ubehjælpelig(er det ordet?) og skrøbelig.
Så ved jeg STYRKEN vil vende tifold igen. Når det er tid.

TILLYKKE MED DE 2 FØRSTE ÅR!
Jeg siger TAK for besøg'ene og kommentarerne.
Lad der bare bli' mer' af det'!
Det undrer mig den fornemmelse af FÆLLESSKAB der kan komme på tværs af et tastatur.
Men netop sådan oplever jeg BlogLand.
Et fællesskab på tværs af alt.
Jeg Takker for trofasthed og opmuntring,
opbakning og humor
samt en del *skubben-bag-på*
når det gjaldt!
HAv en GOD AFTEN!

9 kommentarer:

  1. Tillykke med de 2 år :)

    SvarSlet
  2. kære Siffe! til lykke med de 2 år, og tusind tak for at vi får fölge med i dit liv. du har givet mig meget ny forståelse på tilværelsen med dine sjove/sörgelige/glade/triste skriverier.
    knus
    Frida, Island

    SvarSlet
  3. Tillykke med fødselsdagen Siffe. Det er dejligt at følge med, som tavs læser:-)

    SvarSlet
  4. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  5. Der er sket meget på to år, og der vil ske meget de næste år også :)

    SvarSlet
  6. HURRAAA !!!
    Tillykke med de første 2 år !
    Jeg holder, som du jo ved, ualmindelig meget af at besøge dig:-) Jeg synes det er en styrke at du nu , langt om længe, tør være "svag" og bede om hjælp.
    Knus og god morgen!

    SvarSlet
  7. Hjertelig tillykke med de første to år....

    Det glæder mig at få lov at læse med, du er til stor inspiration :o)

    Håber du holder ved blog-livet mange år endnu...

    Knus

    SvarSlet
  8. Tja, bare mig igen igen ! Måtte lige se om der var nyt :-)

    SvarSlet
  9. TAK til jer alle sammen for de søde ord og ønsker
    KH Siffe

    SvarSlet