mandag den 17. november 2008

DøgnVariation?

Er der andre der kender til denne voldsomme forskel på Morgenstund og Nattetid?

Lige nu er jeg parat til at bekæmpe alle verdens dæmoner - men om morgenen......! .... jeg er ikke i stand til at bekæmpe en fjer! ..... knap nok fjerne dyne og komme op.

Det har været sådan siden overfaldet. Og undrer mig stadig. Det er almindeligt ved depressioner .... og jeg ved ikke om jeg skal tage det som et tegn på tilbagefald. Sammen med det øgede søvnbehov og lysten til sukkerholdige sager ..... tja så savner jeg lige et lys i mørket.
Tilbagefald gider jeg ikke.
I morgen graver jeg Lyslampen frem. Gavner den ikke konkret så virker den vel som et symbol for mig.
Et lys i mørket.

Man må bruge de kneb man kender!

Håndværkeren siger noget pænt: Han vil hænge mine gardiner op i Atelieret .... og jeg tuder. Igen denne tudevorenhed .... nå han er mand han kan ta det ;-)

Hvad er OK ved dette?
  • At her er rimelig orden omkring mig efter Atelieret er åbnet. Nu mangler jeg bare mit skab kommer ind. Og elektrikeren kommer.
  • At jeg kan putte mig i hjørnet og strikke/hækle. Jeg skal kun passe på mig selv. Jeg kan sågar få (næsten) alt bragt, hvis det skulle være.
  • At jeg har garnlager - af de bedre
  • At jeg har mange gode opskrifter - og venter på flere fra Bookdepository
  • At jeg kan affinde mig med frostretter
  • At jeg har min blog med tilhørende blogvenner
  • At jeg kan tale i telefon med mine Veninder
  • At jeg har mine lydbøger
  • At jeg har mange gode film på DVD
  • At jeg kan tage DR2
  • At jeg kan tegne når jeg lyster, eller male
  • At jeg har en smuk have med smukke træer
  • At fuglene kommer til mit foderbrædt
  • At jeg har mine to katte Johnny og LilleLuiii
  • At jeg har både vaskemaskine og tørretumbler denne vinter
  • At jeg har brusebad med varmt vand

Der er nok meget jeg ikke har med. Men jeg er Taknemmelig for det jeg har og kan!

6 kommentarer:

  1. Hvor kan jeg genkende en del af det du skriver. Jeg står også alt for sent op og oooorker ikke noget. Men når klokken bliver efter 18... så kan jeg ALT, føles det som om!! Jeg kommer nemt til at sidde og nikke af træthed og orker ikke en disse.
    Jeg føler mig dog ikke i noget særligt skidt humør dog....

    Og som altid, er jeg den sidste til at fatte ting... jeg anede ikke du var blevet overfaldet søde dig.... sikke da noget møg!!!

    SvarSlet
  2. Kære StoreSøsterMin,

    jeg vil da gerne her erkende at jeg selv helst
    vil stå sent op - og IH hvor jeg elsker at være
    vågen til sen nat.

    Jeg kan godt sætte mig ind i hvor mere udtalt
    dette forhold vil være hvis jeg selv var i din
    situation.
    Du klarer dig faktsik relativt godt og har fak-
    tisk evenet at kunne se lyset for enden af tu-
    nellen - nu hvor du selv skriver "lyset i mør-
    ket"... og derudover vil finde din LysLampe
    frem - får nu mig til selv at finde min egen
    LysLampe frem.

    Siffe, du har altså nogle dejlige ungersvende,
    som endda er mine nevøer og som jeg lærte
    lidt at kende for snart 12 år siden - gennem
    min allerdejligste datter - som jeg ynder at
    kalde "Tøsen".

    Ja tiden går sgu´ ufatteligt hurtigt...

    De bedste og kærligste hilsener

    LilleBroderDin

    fra det kolde og stormende nord; Grønland

    SvarSlet
  3. Hmmm.... synes flere mennesker skulle være taknemlig for det de har og det de kan. Som dig.

    Og du kan nu ikke så lidt... følger dagligt med her på siden, og du er utrolig :o) ... jeg bliver helt forpustet nogle gange over hvor meget du når og kan ...

    Frem med lyslampen, eller i det nærmeste solcenter, det gør jeg selv når det hele bliver lidt for gråt og trist her i vinterperioden... og så stearinlys... :o)

    Hav' en helt fantastisk dag...

    SvarSlet
  4. I denne tid må vi alle finde vores indre lys. Nogle gange må vi hjælpes lidt på vej, og der er taknemmelighedsdagbog en god ting. Og en masse lys!
    Jeg er taknemmelig for at du er derude et sted, for jeg holder så meget af denne blog :-)

    SvarSlet
  5. Jeg syntes alligevel du gør det godt.
    Og lige nu kæmper de fleste vist forgæves en tid med dynen om morgenen.
    Om en måned bliver det lysere igen.

    SvarSlet
  6. Jeg personligt synes, at alle punkterne er helt OK, og selvfølgelig er du da taknemmelig for de plusser ;-)

    SvarSlet