lørdag den 1. november 2008

Strikkedag

På webstrik.dk har der været en snak om en Miyake-Klon eller ej. Miyake er fra design.klub.dk.
Jeg faldt for vesten fra Bettedesign.dk/goknitting.dk og er lidt ligeglad med om det er en klon. Jeg kan heller ikke afgøre det, da jeg kun har den ene opskrift.

Er det så forkert at købe den? Min samvittighed er ren. Ellers kunne jeg få travlt med alle de opskrifter der er rundt omkring. Alt andet lige består strik af 2 pinde med tråd.

I øvrigt er det bevist at 2 aber i hver sin ende af verden *opfandt* det samme redskab. Uden at ha kontakt. Det er det man kalder kollektiv bevidsthed. Vel. Og som bl.a. Jung beskriver. Og hvem er jeg så at tvivle på mulighed for lignende *kollektiv* strikkebevidsthed ?

Samtidig fik dette kit fra Markno klemt sig indover grænsen i begyndelsen af Garnstoppet. Det er * det ½ - kongerige* - i den mest lækreste limegrønne farve. Sjalet er nemt at strikke - og ser flot ud , med sine 3 borte.Jeg har endda fundet ud af at mit målebånd fra søstrene Greene har cm på den ene side og inch på den anden.

Se det er en god opdagelse.

Ellers er dagen tilbrangt selvforsørgende i sofaen. Med masser af nys, strik og håndbold. Desuden fik jeg ordnet alle mine opskrifter der befandt sig rundt omkring. Så nu er det bare at gå til mappen og fristes .......

2 kommentarer:

  1. Nøh....og hvem kan vide, om det vitterlig VAR Design.club, der var først - eller om det var den anden??

    KH Tina

    SvarSlet
  2. Det lyder som den perfekt sygedag!
    Pas på dig selv og god bedring.
    Jeg tror dit hus må summe af kreativitet, som "smitter" hvis man er så heldig at blive inviteret indenfor. :-)

    SvarSlet