fredag den 26. december 2008

Juledage... og Nytårsforsæt....

Engang var det fridage.
Velkomne...
I dag bare sådan lidt i vejen for vante hverdage.

Nå men de kommer vel af sig selv ikk? Hverdagene....

Jeg er strikketræt, fridagstræt, madtræt, .... altså slet og ret ugidelig.

Det er en god jul.
I år var jeg med hele dagen og hele aftenen. For første gang i 5 år.
Og det er den bedste Julegave ... længe.

Nu tænker jeg Nytårsforsæt.

Vægttab? ... endnu engang?
Garnstop? .... endnu engang?
Strikke UFO'er færdige? ... endnu engang?

Der er meget jeg kunne vælge ... men alle er præget af indbyggede tabsmuligheder ... og det er jo ikke særlig smart vel?

Jeg vil gerne formulere et POSITIVT Nytårsforsæt.
Men jeg ved faktisk ikke hvordan. Jeg er vant til at fokusere på det jeg IKKE vil være ... istedetfor at fokusere på det jeg ønsker mig.

Spise sundt? ... det er vel positivt og *kunne* vel i længden føre til vægttab?
Eller ... Leve sundt? ... så er også motionen inkluderet. Samt meget andet for at det ganske sundhedsbegreb skal dækkes.

Men måske skal tankerne gå i en helt anden retning?

Være GLAD? ... kan det være et forsæt? ... og KAN jeg det på kommando?

Uha .. jeg synes nu det er en svær sag. Godt der endnu er god tid til forsættene skal sende ud i Universet. Måske kommer det til mig?

Men jeg kan starte i det små. Ændre ordet så følger handlingen med!
Fokusere på AT VÆRE SUND .... omtale mig selv som sund ... så bliver jeg det!
Ifølge Universet Lov. Om at tiltrække det jeg sender ud.....

Men hvordan pokker ændrer man ens tanker/ord om at være tyk, stor, når man FØLER SIG det?
Som barn var mit kælenavn Trunte, indimellem Tykke, men jeg var faktisk aldrig tyk, bare større end min storesøster. Følelsen har bare hængt ved ;-)

Hmmm... det står stadig blinkende uklart i frosttågen.... jeg venter lige til det letter ;-)

Nu venter Bond ... James Bond!

8 kommentarer:

  1. Jeg er heldigvis udstyret med en datter, der har det handicap at hun ikke bryder sig om forandringer. Hun lever i høj grad op til det gamle digt af Dan Turell. Jeg holder af hverdagen- mest af alt - holder jeg af hverdagen. Det siger en masse om at sætte fokus på at se det glædelige i de små hverdagsagtige ting, man oplever. Det skal være mit nytårsforsæt- det kan da ikke slå fejl

    SvarSlet
  2. Nytårsforsæt... Dem har jeg det lidt svært med.. Bl.a pga af den lettere negative stemning , der ofte optræder.
    Måske skulle du "kun" ha positive nytårsforsæt; som f.eks dit " være glad" ! Eller kun gøre ting, der gør dig glad :-) Og hver gang du tænker en negativ tanke, skal du erstatte den med en positiv :-)
    Jeg laver aldrig nytårsforsæt.

    SvarSlet
  3. hm, jeg pönser også på den. vil gerne have nytårsforsæt, men de skal være noget der er godt for mig og bringer gode fölelser, ikke de dér man forud ved at man ikke kan stå ved. jeg fölger med her hos dig, kan tænkes du giver mig en idé.
    kh.fra Island
    Frida

    SvarSlet
  4. Vi kan prøve med:
    - spise lidt mere sundt hver dag
    - få 5 minutters mere motion hver dag
    - høre mere af vores favoritmusik
    - købe lidt færre nørklerimaterialer
    - få færdiggjort lidt flere nørklerier
    - og huske blot at smile, når vi "falder i vandet" en enkelt gang eller 25 :-D

    SvarSlet
  5. Kære Karin
    Ja det er netop Dan Turells Jeg elsker hverdage ... den har altid inspireret mig meget. Netop at holde af det almindelige, det gentagne, det lidt kedelige gentagne hverdagsagtige ... at ha øje for det skaber stor glæde ;-)
    Godt at din datter har den egenskab.
    KG Siffe

    SvarSlet
  6. Kære Miri
    Ja nytårsforsæt lyder osse så .. jeg ved ikke hvad. Måske skal jeg kalde det en status af det forgangne år og en ny tanke om det år der kommer.
    Det er i hvert fald en tid på året hvor jeg funderer meget over mit liv.
    Hvilken fremgang der er sket, hvordan jeg viser min taknemmelighed, hvilket fokus mit nye år skal rumme.....
    Jeg tænker stadig ... ;-)

    Hvordan erstater man en tanke med en anden ? Jeg har brug for en konkret metode ;-)

    KH Siffe

    SvarSlet
  7. Kære Frida
    Det er lige præcis det jeg gerne vil. Formulere et positivt forsæt.... uden den der forsagelse der ofte kendetegner fortsætte ;-)

    Jeg håber vi begge finder lige det rette for os!

    KH Siffe

    SvarSlet
  8. Kære Anjoe ... kan du ikke lige samle det i eet udsagn ;-)

    KH Siffe

    SvarSlet