torsdag den 29. januar 2009

Nu Rokker det...



Kina-turen er jo midlertidigt udsat.
Roen er afløst af rastløshed.
Underligt nok kan jeg åbenbart agere OK når jeg skal *akut* til Kina, mens hverdagens trummerum udløser rastløshed.

Jeg rejser mig fra stolen og går hen ..... men husker ikke hvortil... går tilbage igen ... for at rejse mig kort efter.

Igår ringede jeg til Filosoffen for at få struktur på dagen. Han satte mine gøremål i rækkefølge og sagde: ... nu gør du først det ... tager tøj på ... så gør du det ... leder efter dit PAS .... så gør du det ... Køber ind ....

Så kom dagen til at fungere!

PAS'set blev skam fundet.
I weekenden drømte jeg at det lå i en flyttekasse ... derfor tog jeg til Lagerhotellet og ledte .. men fandt det jo ikke. I går tænkte jeg: .... har jeg flere kasser?..... og kom i tanke om en enkelt i min garage. Bare een af de små kasser der endnu ikke var tømt.
Og JA .. på bunden af denne kasse bagerst i Garagen lå mit PAS.
Drømme er nu gode at ha' .... jeg sparede 600 kr + foto til en nyt, samt en del forklaringer om det bortkomne - nu genfundne - PAS.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

I dag er det atter MADKLUB med Befalingsmanden. Vi skal ha Lasagne ... viderebygning på Kødsovsen fra sidste uge. Det bliver dejligt ... at dele en aften med sønnen.
Filosoffen er nu færdig med sine Januar-eksaminer - resultat er 2 flotte 10-taller i praktisk fiilosofi og klassisk filosofi. Han er nu eminent ... trods en utrolig eksamensangst. Men han er ved at få erfaring for at ... det går jo alligevel ... ;-)~
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Hvad er det så der Rokker?

Jo min rastløshed udløste 10 vaskeklude, 2 NAvlestrengshuer, 2 par Venindefutter ... og jeg kan jo ikke bare bli ved med at strikke uden formål .... så nu er jeg blevet Varmestuestrikker i Rokken.dk.

Hvad det er?
Jo jeg strikker huer, tørklæder, vanter mm til Hjemløse eller Krisecentre. Hvad der nu er brug for.
De forskellige Væresteder kan så ansøge om en kasse med strik.
Endnu har jeg ikke afleveret, bare strikket. Jeg har jo noget garn jeg ikke rigtig har tanker med, som jeg så strikker af. Men ellers får man garnet udleveret.

8 kommentarer:

  1. Tillykke med Sønnen! Sikke de kan de sønner, de er sørme lige så seje som deres mor :-)
    Synes simpelhen den der madklub er en genial ide; praktisk, lærerig og smadder hyggelig!
    Og nu strikker du sørme også med et formål- altså ud over din egen glæde ved at frembringe smukke ting. Du virker som om du sprudler af overskud .-)

    SvarSlet
  2. Tillykke med Sønnen! Sikke de kan de sønner, de er sørme lige så seje som deres mor :-)
    Synes simpelhen den der madklub er en genial ide; praktisk, lærerig og smadder hyggelig!
    Og nu strikker du sørme også med et formål- altså ud over din egen glæde ved at frembringe smukke ting. Du virker som om du sprudler af overskud .-)

    SvarSlet
  3. til lykke til dig og dine sönner med hvor godt det går dem. du har godt nok været produktiv! og det bliver da helt sikkert ikke værre af at det strikkede kommer til nytte for dem der behöver. og dine drömme, måske jeg sku sende dig en forespörgsel næste gang jeg ikke kan finde noget.
    kh.fra Island
    Frida

    SvarSlet
  4. Kære Miri ... søde ord kan da ikke gentages for tit ;-) Tak for det.
    KH Siffe

    SvarSlet
  5. Hej Frida ... bare send et par ord så vil jeg drømme om dig ...

    KH Siffe

    SvarSlet
  6. Kære Siffe

    Tillykke med dine sønner! Jeg har selv 2 stk, og jeg håber da de vil være med på en madklub, når de flytter hjemmefra. Det er en genial idé.
    Dine små hjerteklude er rigtig søde - hvor har du fundet opskriften på dem ?

    Kh Pia

    SvarSlet
  7. Tak Pia ... Hjertekludene er skam selfmade ;-)
    Hvis jeg finder din email kan jeg sende den til dig.
    ..ellers kast et par ord her....
    KH Siffe

    SvarSlet
  8. Hej Siffe

    Neeej er de selvkomponeret. Wow!!

    Jeg vil blive meget glad hvis du kunne grifle en forklaring ned til mig :-))

    Knus og tak....

    Pia

    strikkepia @ gmail.com

    SvarSlet