fredag den 23. januar 2009

Post nr 900 ... eller MADMEDMOR

Ja det er altså ikke postnummeret på Planeten ... men jeg er nået til indlæg nr 900! På ca 2 år.

Det er nu ikke det, der har forhindret mig i at komme omkring på Planeten, men for engangs skyld har jeg haft dejligt "travlt".

I går havde Befalingsmanden og undertegnede 1. dag i vores nye madklub.
MOR køber ind og ankommer til Befalings-Boligen, hvor Sønnen pakker ud og under Mor's kyndige vejledning kreerer et lækkert måltid til 2.

Han er jo *undskyldt* ... for sin manglende madkunnen ... da jeg har været syg det meste af hans teenagetid. Så nu skal det manglende indhentes.

Og hold da op hvor det var en dejlig aften.

Vi fik spaghetti med kødsovs og salat med feta. Vi fik en snak om økologi, køkkenhygiejne, om hvordan farver har indflydelse på vores humør og en god regel er at få alle farver repræsenteret i et måltid.
Mine elever grinede altid af mig, når jeg pakkede mine farverige måltider ud. Men fristet blev de da ;-)

Så blev håndboldskampen nydt på den store fladskærm, mens Sønnen faldt i søvn i sofaen.

Han skal op klokken 5 om morgen for at være på job klokken 7.
Jeg tænker med gru på 2 år siden da han skulle op for at nå toget til teknisk skole. Det var mit mareridt. Nu klarer han det selv.

Sådanne drenge skal ikke *trues* (i mangel på bedre ord) til at gå i skole, men ud og rive i tingene sådan som Sønnen kom det. Hans sidste 2 skoleår i 10. og Teknisk var bare spild af tid og masser af dårlig erfaring.
Hans møde med Beredskabstyrelsens voksne positive mænd/kvinder blev hans redning.
Jeg kunne godt unde andre unge samme oplevelse.

Nu snakker han om videreuddannelse, om HF en gang, han ved at han mangler viden, og han er parat nu og motiveret til at tage fat.

MOR er GLAD ;-)

4 kommentarer:

  1. åh, jeg bliver bare så glad af at læse om de gode forandringer hos din dreng. hvor er det bare dejligt. til lykke til jer begge to.
    kh.fra Island
    Frida

    SvarSlet
  2. Jamen du kan osse tro jeg er SÅ glad ..Frida

    KH Siffe

    SvarSlet
  3. Ja, jeg blev også glad :-)
    Hvilken god ide med jeres madklub !

    SvarSlet
  4. Tak Miri ... nu er vi ved at indlemme Chefen i madklubben oss.

    KH Siffe

    SvarSlet