torsdag den 16. april 2009

Fotomorro - Vokse


Denne uges udfordring på FOTOMORRO - VOKSE - var virkelig en udfordring.

Mine tanker har cirklet omkring mange måder at tolke det på.
  • Gær-dej der hæver.... men det krævede jeg bagte og dertil er jeg endnu ikke nået ;-)
  • Så er der alle de andre ting der *vokser* her på Planeten såsom Vasketøjsbunker, Opvaske, Nullermænd (støv) ..... men lyder lidt trist ikke?
  • Selvfølgelig ... Foråret der vokser frem
  • Når man 'vokser' bil, hår eller sko
  • ... og bygningen på hjørnet der bygges og dermed vokser op ad jorden
  • Min vægt (hmpfrrr...) ...
... men ingen faldt rigtig på plads i hovedet ...

Så faldt jeg lidt tilfældigt over ovenstående billede fra mit album.

Et TRÆ der vokser på min grund - skudt nedefra ... det stræber opad, men holder rødderne fast forankret i jorden og suger næring. Det rækker grene og blade ud efter solens lys og gentager processen år efter år. Man skulle tro træet blev træt, men sådan er naturens orden. Trods mange *slag* forsætter vi med at VOKSE ;-), når blot vi husker at suge næring og lys til os.

Og det svarer ganske godt til mit liv ;-)

JUST REECH FOR THE STARS
- BUT KEEP THE FEET IN THE GROUND!

8 kommentarer:

  1. strikketøjet vokser vel også:)

    hanne

    SvarSlet
  2. Ja, det er sant - det er mye som vokser.....
    Synes bildet ditt illustrerer tema veldig godt :-) Trær vokser så fort på denne tiden av året - og det gir en god, god følelse når man ser alt som springer ut nå :-)
    GOD HELG!

    SvarSlet
  3. Hej Hanne ... jo strikketøjet ... eller snarere garnlageret vokser støt ;-)

    Hej Monica
    Tak for dine ord ;-)

    KH Siffe

    SvarSlet
  4. Flott vokse-bidrag!
    Og det er jo en flott voksetid framover nå!

    SvarSlet
  5. Stilig bilde! Sliter selv med å finne noe, hehe. Ha en fin fredagskveld!

    SvarSlet
  6. Ett flott bidrag på vokse, og treet var stooooort:-) Klem fra Anne-Lise

    SvarSlet
  7. Utrolig flott skrevet,
    og bildet passer glimrende til :)

    SvarSlet
  8. Jeg nejer og takker for de søde ord ;-)

    KH Siffe

    SvarSlet