torsdag den 23. april 2009

STRESS

At være STRESS-ramt gør at selv det mindste krav opleves, som om speederen trædes i bund på den lastbil jeg halser efter og er bundet til.

At lade ordet SKAL indtræde i Planetens vokabularie igen er åbenbart for tidligt!

Tsk,tsk,tsk ........ nu får Nullermænd og bunker en yderligere fridag ;-)

Jeg tænker jeg går i haven?.... Strikker?..... går tur med GPS'en? ... eller bare nyder solen mens jeg tænker over HVERDAGSLUKSUS?

I tirsdag - til samtalen med Lars Psykolog - var han (og jeg) fulde af forundring over at jeg kunne tage et smut til Kina - uden angst, men blev provokeret af faste fritids-aftaler/krav. Jeg er også forundret, men ikke desto mindre var alting nemmere og mindre angstfyldte - i Kina.

Jeg har det dog nu så godt som jeg kan forvente, og er mere fuld af stille glæde. Det der er forandret er at jeg nu ved, hvordan jeg skal forholde mig til angst-anfald og stressfornemmelser i kroppen. At vide det gør *anfaldene* mindre voldsomme. Jeg er fuld af bevidsthed om at de går over, at jeg lever videre bagefter.
Samtidig oplever jeg det som en stor gave at få livet tilbage igen .... så må Nullermænd og Bunker gerne leve i stille sameksistens med mig her på Planeten.
Hvis det generer nogen må de gerne komme og tage dem med sig ;-)
Måske - Kendte Nullermænd giver trods alt en vis form for tryghed!

7 kommentarer:

  1. du må passe på at göre tingene i den hastighed det nu passer bedst for dig. alligevel er jeg sikker på du, ud fra dit tidligere liv, godt kan forstå hvor svært det er for os andre at sætte os ind i den tankegang du beskriver. men nyttigt, det er det, i hvert fald for mig, at læse og forsöge at forstå. for mig er jo den naturlige respons til stress at man så skynder sig at blive færdig med opgaverne så de ikke stresser mere!
    kh.fra Island
    Frida

    SvarSlet
  2. Jo Frida ..TAK for din forståelse..... sådan har det også tidligere fungeret for mig. Jeg ved ikke hvad der gør at det ikke er sådan mere.
    Jeg FATTER ikke at jeg tidligere har haft lederjob, alene med 3 drenge, aktiv motionsudøver og tagnet/malet, samt uddannet mig ....
    Nu kan et enkelt liv slå mig ud!
    Hvis jeg kunne forklare det var jeg rig ;-)

    Men ved at erkende at sådan ER det nu bare .... ja så er jeg kommet gennem dagen, ryddet op, haft besøg af yngstesønnen, været lidt i haven, læst blogge, strikket ..... så det at lade tingene være som de nu engang er,,, det er åbenbart vejen for mig.

    Håber du forstår for hold da op hvor er det svært at forklare ;-)

    KH Siffe

    SvarSlet
  3. Jeg genkender ganske vel, at stressfornemmelser kan give åndenød, så at man ikke kan bevæge sig!

    Du er nået langt, Siffe, og et for sterilt hjem du'r ikke, vi skal jo have en vis mængde skidt årligt :-D

    SvarSlet
  4. Det var smukt fortalt, Siffe! Det lyder som om, du har et godt tag i nakken på angsten. På mit job, går flere og flere ned med stress - det er virkelig uhyggeligt.
    Varme klem til dig :-)

    SvarSlet
  5. Hej Anjoe .... jeg havde da lige glemt det med de 7 pund årlige skidt .... TAK for huskeren ....

    Kære Madame
    Jo jeg har fat i angsten og genkender og reagerer godt på den nu. Dagen blev OK.
    Jeg mener der i de 52 råd til regeringen omkring øgning af levetid ... kunne have fokuseret mere på STRESS ... for med stress kan man ikke danne et sundt liv, holde op med at ryge, motionere osv. Så først af alt er at få ændret livstilen i form af et mere roligt liv. Derefter kommer overskuddet til at holde op med at ryge, spise sundt og motionere. Nu gør man bare menneskerne endnu mere stresset.

    TAK for dit klem ... det varmede ;-)

    Kærlig hilsen fra Siffe.

    SvarSlet
  6. Jeg er helt enig med dig, Siffe, der burde have været fokus på stress i de 52 råd til regeringen. Stress kan være invaliderende, og med stress kroppen er det umuligt at gøre noget ved de andre råd.

    Varme klem til dig og ha' en god fredag :O)

    SvarSlet
  7. TAK Madame ..... i lige måde ;-)

    KH Siffe

    SvarSlet