søndag den 16. august 2009

LUK Døren ....... der er vand i kælderen!!!!


Og NEJ ... for det første har jeg ingen kælder, for det andet regner det ikke i dag ;-)

Men endnu en strategi jeg åbenbart bruger.

Det kommer sig af at da jeg boede i *Palæet* og arbejdede ca 10 timer om dagen plus lidt om natten, motionerede, holdt liv i 3 sønner, eller snarere de satte liv i mig, samt det løse.....

.... en aften kom jeg sent hjem og skulle lige i kælderen hvor mit bad lå og hvad så jeg:
½ meter vand! OVERALT.

Min reaktion - LUKKE DØREN og gå i seng.

Dagen efter gentog det sig .... vandet stod stadig højt.
Jeg LUKKEDE DØREN og gik videre i mitliv.

Efter et par dage med samme mønster - da det omgivende arbejdspres fortog sig og jeg havde forholdt mig til vandproblemet mentalt, - kunne jeg rent praktisk foretage mig det nødvendige.
Flytte ting til tørre, anskaffe affugter dykpumpe, ringe til forsikring osv.

Jeg undgik panik, bekymringer og deslige ved at *lukke af* til jeg havde overskud til at forholde mig til problemet.

Alt gik i orden. Alligevel.

Måske ikke en særlig SMART måde at forholde mig til VANDPROBLEMER, men en tydelig måde at illustrere, hvordan jeg klarer *kriser* i mit liv. Og jeg kan tilføje -DEN VIRKER..... nu er det en talemåde ....blandt venner .... Alt ordner sig uden panik ;-)

For det første: Der er kun hul i taget når det regner!

For det andet: LUK døren hvis der er vand i kælderen!

PS: Jeg havde også bad på førstesalen!

2 kommentarer:

  1. jo, sådan er vi netop så forskellige. jeg ville ikke kunne gå i seng eller foretage mig noget som helst andet uden först at ordne den der krise. men, sådan finder vi jo hver og en den måde der virker for os selv.
    kh.fra Island
    Frida

    SvarSlet
  2. Ja Frida ... og det handler netop om at finde sine egne måder at leve livet på ;-)

    KH Siffe

    SvarSlet