mandag den 9. november 2009

Den STRIKKENDE Terrorist!

En sjov historie ... både og......

Da vi skulle forlade Nepal via Katmandu, for at flyve til Delhi,
kom vi igennem flere bagage- og personcheck.
Trælst, tidskrævende og trættende, men også i høj grad betryggende.

Hjemmefra havde jeg nøje planlagt hvilke striktøjer, der kunne tages med på en sådan rejse. Og for at være på den sikre side havde jeg valgt 3 forskellige.

Den sædvanlige sok - som hjernen ikke skulle bekymre sig om.
Et fremragende nem flyvestrik, som ikke fylde meget i en taske.
1½ sok på *nedturen* til Delhi.

Et let lacestrik - KIRIsjal i kid zeta mohair.
Vejer intet og mønstret er nemt at huske.
Godt busstrik med en rundpind - så jeg undgik *albuer* ved pindeskift.

Sidste strik var bare for at være på den sikre side - hvis nu sokken blev færdig.
Nemlig en SLANGEHAM i 3 forskellige strømpegarner.
Bare strikke rundt i ret så længe man vil.
Og så har man et halstørklæde!


De 3 striktøjer opholdt sig skiftevis i kuffert og håndtasken.

I flyveren hjem blev det sokken, der lige skulle blive færdig - der kom i håndtasken.
Ingen sag - tænkte jeg,
Hvis der bliver ballade over strikkepindene ja så var det da bare UD med dem.
Det er billige bambus så ingen tårer der.
Men hvad jeg IKKE havde regnet med ..
...... og som IKKE var noget problem i de 4 - 5 yidligere check på rejsen ..
.. JA det var selve STRØMPEGARNET!

En meget ihærdig security-lady mente .....
at jeg kunne angribe flyet med lyserødt strømpegarn ;-)

Jeg viste hende flere gange at garnet kunne brydes ved håndkraft - faktsik ganske nemt.
Men da hun ikke kunne og en tilkaldt overordnet security-lady heller ikke kunne
ja så røg mit ½ strømpegarnsnøgle i skraldespanden med tænkte terrorist-ting.
Min billige bambuspinde kom med igennem.
TAK for det.

Jeg synes det var en pudsig oplevelse -
- og viser hvor forskellig terrortrusler opleves af forskellige lufthavne.
Jeg foretrækker nu sikkerhed fremfor strømpegarnet -
så ingen bad feelings herfra.
Alligevel håber jeg *min* security-lady vil bruge garnet
- som jeg ihærdigt opfordrede hende til.

Nu skal jeg bare lige vælge garn til at færdiggøre min ½ sok.
Jeg tror det bliver et kontrastgarn.
Bare lige for at ku huske
TERRORTRUSLEN!

5 kommentarer:

  1. Ja- de sokker vil altid skabe minder :-) Du godeste..

    SvarSlet
  2. Hørte jeg ordet hysteri blive nævnt :-)
    Selvfølgelig skal sikkerheden være 100% i orden, så man kan føle sig tryg på rejsen, meeeen ....
    Skulle de forretningsrejsende mænd smide deres slips samme vej som dit garn ??? for slips kan da være temmelig farlige i de forkerte hænder :-)
    Godt du kunne tage episoden med en god portion humor og dele den med os andre, som også trækker på smilebåndet over hændelsen.

    SvarSlet
  3. jamen man skal høre meget før ørerne falder af, men at konfiskere garn på det grundlag synes jeg nu godt nok er lige i overkanten.
    Jeg glæder mig da til at se dine terrorist-sokker når de er færdige :-))

    SvarSlet
  4. Miri - Ja det er da et værdigt minde at ha '

    Mormorstrik - jeg spurgte osse til både sari og slips, samt læderhalsbånd mm. Men det *forstod* hun sørme ikke ;-)

    Det gav osse smil i den lange kø af rejsende ....

    SvarSlet
  5. Jane - der skal nok komme billed af de færdige sokker :-)

    SvarSlet