fredag den 19. februar 2010

Det lille papirmageri - på Planeten;-)

papirmagerkit1

Man tager et PapirmagerKit fra Papirmageren.

Man søger på google.

Og så går man da bare igang ;-)

Egentlig kunne rammerne godt laves selv. De er ganske enkle.

Laver lidt pulp af gamle aviser og dumme regninger. De er revet ud i små stykker og sat i blød fra i går aftes. Så blendes de med godt med vand.making pulp

Eller med en håndmixer – det virker alligevel ;-)

Tilsætter lidt visne tulipanblade – de var ved hånden.

 det lille papirmageri

Pulpen hældes op i et stort kar – her en genbrugsbedroller ;-) - den virker.

Første ark er lagt til tørring.1.ark1 På gamle godt brugte viskestykker.

Jeg fik lavet ialt 4 ark.

Og jeg er MEGET forundret over hvor mange ark der kommer ud af ca 2 dl pulp.4ark

 

Der kommer en ganske smuk struktur – både med små bogstaver – håndmixeren mixer jo knap så voldsomt som en blender – i det mindste hvad angår skrivepapirsrester  og tulipanblade.IMG_2744

Det er ikke sidste gang jeg laver papir. Jeg glæder mig til sommer hvor jeg kan rykke udenfor. 1 m2 wc er LIDT trangt ;-)

Nu skal de bare efterlimes/lakkes for at blive skrivbare ;-)

4 kommentarer:

  1. Jamen sikke du da kan, dit papir ser super flot ud. Jeg vil også prøve, men venter bestemt til jeg kan folde mig ud udendørs. :o) Tak for inspirationen.

    SvarSlet
  2. Tak skal du ha' - det er faktisk nemmere end jeg troede. Glæd dig bare ;-)

    SvarSlet