torsdag den 11. februar 2010

Lidt om Medicin - antidepressiva

varme

Egentlig burde jeg ha’ et bål i stuen!

Der er ikke noget mere fredeligt end sådan en gang lun ild – med lys, varme og buldrende lyd!

Ren forbrænding!

Min *forbrænding* har også ændret sig.

For en uge siden halverede jeg dosis af min nattemedicin Mirtazapin.(Det præparat der øger sult og mindsker mæthed). Og det har åbenbart virket!

Min konstante sultenhed er om ikke forsvundet, så dog mindsket så meget at jeg indimellem helt glemmer at spise. Og det går jo heller ikke.

På denne uge har jeg tabt 1 kg –1,5 kg!

Uden øget motion.

Uden *diæt*.

Uden konstant fokus på mad.

Snarere fik jeg de første dage den *gamle* kulhydrathunger igen. Men den er også forsvundet.

……

Men men men helt uden sværdslag er det nu ikke gået.

Mine *gamle* drømme står og banker på for at komme til. Og om morgenen ved jeg ikke om jeg har drømt eller om det er virkelighed. Endnu har jeg ikke måttet spørge drengene eller Veninderne hvad der er hvad.

Og jeg håber det arter sig.

Nu forbliver jeg på denne ½ dosis resten af februar og – måske – lidt af marts med. I det mindste hvis ikke drømmene aftager i styrke.

…..

Men jeg er fuld af forhåbning og positiv VILLEN.

Jeg er aktiv på mange områder. Laver mad, gør rimelig rent, kontakter selv de næreste Veninder samt Sønnerne, maler/tegner/journaling/blogger, læser og leger, …..

Og går i svømmehallen x 1 ugentlig.

Så altialt er jeg ret tilfreds og glad for mit liv.

Lige NU!

…. og det er faktisk en ret stor ting at kunne sige

 (hvis det da ellers er en ting ;-)

Hav en dejlig morgen og dag!

3 kommentarer:

  1. Lykke til, ved det er svært at trappe ned, men det er måske den rigtige årstid også ...god dag!

    SvarSlet
  2. Ja Lavendel tidspunktet er osse valgt med omhu. Jeg kan nå at finde ud af om det går før den mørke tid nærmer sig igen ;-)
    KH Siffe

    SvarSlet
  3. Hej Siffe!
    følger jævnligt med på din blog - dejligt at læse de sidste par indlæg.
    Mange hilsner Anne-Marie

    SvarSlet