søndag den 7. marts 2010

STRIKKEFRONTEN: lidt nyt… plus UFO-udrydning!

Først er der VenindeTjenesten. Det er færdigt men mangler at blive blokket.

enlyseroedsky Det er nærmest en lyserød sky. Strikket i Mohair i et enkelt bladmønster og med en enkelt blondekant strikket på.

sarahs (2)

Mønstret ses bedst med en mørkere baggrund.

IMG_2825 Nu håber jeg Venindes datter bliver glad. Og selvfølgelig Veninden selv ;-)

En enkelt UFO (ufærdige opgaver) fortjener at vises selvom den ikke er færdig.

Nemlig HAP-sjalet i Kauni en grågrøn dejlig farve.

hapgrå Kanten er strikket med mønster på hver 4.pind og med traditionel peekkant.

IMG_2828Sjalet er strikket på pind 4 – 5

Som sidste projekt et nyt tørklæde i Noro Sockyarn.

Jeg har strikket sokker af dette garn, men dem bryder jeg mig slet ikke om at gå med. Farverne er derimod ikke til at klage over ;-)

norotorklade

Opskriften er fundet hos Sy en lap 

Tak til Hanne ;-)

2 kommentarer:

  1. Selv tak! Jeg glæder mig til at se det færdigt, det er fine farver.

    SvarSlet
  2. Jo tak Hanne - kanten er en rigtig god idé. Jeg glæder mig osse til at se det færdigt ;-)

    KH Siffe

    SvarSlet