tirsdag den 9. marts 2010

Typisk mandage…..

“Hvis du bliver inviteret til en fest, er det sikker en fejltagelse. Vær sikker på, at de giver dig skylden, hvis det regner. , Æslet  

Min indre  Æsel-personlighed dukkede op igår for fuld styrke. Det *plejer* at være søndage –men for at bekræfte reglen – var igår  så undtagelsen.

Der sad jeg så og var *Æsel* det meste af formiddagen. Jeg forsøgte med strik – men det er sgu svært som æsel!

Så lidt radio, lidt tegning,  lidt vejrtrækningsøvelser, men lige fedt hjalp det – ÆSEL var kommet for at blive åbenbart!

Måske havde det noget at gøre med *en venlig hilsen* fra SKAT på 40.000,- altså som jeg skal betale!

Plusli tog fanden ved skidtet. Det er for pokker vel Kvindernes Kampdag. Lidt Amazone må man vel være. Og der kom gang i droget. Ringe til SKAT – ingen kontakt. Ringe til Bank – kontakt og aftale om møde på fredag. Måske  er det ikke så slemt endda. De sidste 5 år har jeg ikke kunne deltage i *min* økonomi – men bare lade den klare sig selv, både hvad angår hussalg, huskøb, pension osv. Medicinen har holdt det hele på afstand – så jeg har egentlig ikke være økonomisk bekymret. Jeg kunne jo i den sidste ende ikke gøre noget ved det.

Men NU kan jeg.

Jeg vil i  hvert fald forsøge at genskabe mit gamle overblik over økonomien. Jeg har altid syntes det var sjovt at få pengene til at strække til. Og jeg har været god til det. Både som privatperson og skoleleder.

Mon ikke det kommer igen?

Nå men for at fejre SKAT – eller måske drikke gravøl – inviterede jeg 2 af sønnerne i byen til middag. Men det kan 2 unge mænd ikke med få timers varsel. Så jeg købte en lakse-spinat-tærte, en pose lakridsfisk og holdt fest for mig selv i går aftes.

Endnu en glæde før mandagen var forbi var et opkald fra den lokale LYSTFISKER-butik. Mine nye LaCrosse-støvler var kommet:

lacrosseroser

 ROSER på en mandag og fremover hver dag ;-)

I det mindste glæder jeg mig over at jeg HAR bestilt Højskolen. Men yderligere rejseplaner er skudt lidt ud i fremtiden.

Til gengæld får jeg så mulighed for at nedbringe Garnlageret ;-)

1 kommentar:

  1. jamen, sikke sej du er, at du kunne hive dig væk fra Æslet! og de stövler kunne jeg nu godt tænke mig også, de er bare nyyyydelige.
    kh.fra Island
    Frida

    SvarSlet