fredag den 28. maj 2010

Dagens resultat

Jeg leger i disse dage.

Det er rart.

I dag er det voks-maleri. Det er sjovt.  Det er svært (for mig). Men al begyndelse er jo svær.

aebler voks

Jeg bruger bi-voks og servietter.

Jeg mangler endnu at finde en *finish* der ligesom afrunder billedene.

budha voks

Mit værktøj er en chokolade-smelter og brændepen – der vist sig at ha en lille palet med. Jeg tror ikke det er det rigtige, men med lidt øvelse går det vel. ;-9

tag voks

Her har jeg lavet et *tags* = etiket.

Lavet med gamle voksfarver, bivoks og serviet. Det er det jeg er mest tilfreds med  af dagens resultater. Billedet her viser det ikke helt som det ser ud IRL.

Jeg går og venter på at få nogle shellak flager, de skal bruges til at lakere billederne for at forsegle voksen.

Og jeg ved godt det ikke er  imponerende – men dagen er gået hurtigt og jeg har været helt fordybet ;-)

Så meget at jeg helt glemte mad og vand. Men ingen usund småspiseri!

Idag rundede jeg et vægttab på ialt 12 kg. Det går stille og roligt, trods den meget ringe motion.

Jeg synes det er svært at få sat ordentlig ind i dagenes forløb. Men mon ikke det osse kommer?

8 kommentarer:

  1. 12 Kg. det er super godt gået, tillykke med dig.

    SvarSlet
  2. Ja, og dine billeder er også fantastiske.
    Jeg har en aftale med mig selv om jeg må ikke tage på, men jeg må gerne stå stille.
    Det er bare godt kæmpet.

    SvarSlet
  3. Ja sådan havde jeg en lang periode sidste år.

    Og stadigvæk er det sådan. Jeg stræber ikke efter et fast højt vægttab pr. uge eller måned, men tage mod det der kommer og IKKE tage på ;-)

    God fornøjelse

    KH Siffe

    SvarSlet
  4. Jeg synes dine billeder er fantastiske !!!

    SvarSlet
  5. TAK
    iri - du er nu altid så positiv ;-)

    SvarSlet
  6. Jeg kender ikke til den teknik, så jeg må google...
    12 kilo, det er skisme flot, og du gør helt ret i ikke at sætte fast tal på uge-/månedsmæssigt ;-)
    Rigtig god og kreativ weekend, Siffe!

    SvarSlet
  7. Jeg har lagt link ind - til de grupper jeg er med i. Den ene har en gratis video om *bees wax*. Ellers kan du søge på encaustic/voksmaleri.

    Tak i lige måde Anjoe ;-)

    KH Siffe

    SvarSlet