torsdag den 3. juni 2010

My left hand…

Min højre arm har styringsbesvær. Jeg har svært ved at skrive, jeg skal koncentrere mig helt utroligt og alligevel tager det megatid at sætte min underskrift f.eks. Desuden kommer der nogle spjæt der sætter mærkelige spor.

Steen min psykiater mener ikke det er medicinbivirkninger. Og jeg “glemte” at spørge lægen i mandags.

Så nu bruger jeg venstre hånd mere og mere, til tandbørstning, skrue skruer i,  og lignende.

writing with left hand

Og nu er tiden kommet til at øve “håndskrivning” med venstre hånd.

Da det samtidig er den højre hjernehalvdel der styrer den kreative del af een – ja så er det vel bare en fordel.

Og det kan jo ikke nytte noget at sætte sig ned og græde og spildt mælk vel?

2 kommentarer:

  1. Det er ikke godt at have styringsproblemer i højre arm, men jeg vil anbefale alle, at de ind imellem "skifter hånd" i hverdagens gøremål! Det er et stort plus, hvis uheldet er ude, og den vanlige hånd/arm beskades, og i øvrigt sætter det virkelig hjernen på overarbejde, mægtig sundt :-D

    SvarSlet
  2. Ja og det har jeg indimellem gjort tidligere - som en øvelse i at tegne ... uden de store bagtanker. jeg håber det vil gøre jeg hurtigere kan optræne ve håndd til en læsbar håndskrift

    KH Siffe

    SvarSlet