onsdag den 25. august 2010

Mon jeg strikker for meget?

pindespidser

Her ses spidserne på en af (yndlings)rundpindene. Den startede med et sort belægning yderst, derefter en rødlig og inderst åbenbart noget metal. Messing? Det er gult og bliver godt varmt når jeg strikker. Jeg ved ikke hvad det er for et mærke, men da først det sorte var slidt af var den god. Og ikke mindst SPIDS – uvurderligt til lace-strik.

Igår kørte jeg til Nykøbing Sj. for at gå en tur og evt. se på lidt garn. Jeg parkerede midt i byen = første plads jeg mødte, og tænkte ‘jegkan da gå en lille tur’. Men den første butik jeg møder er GARN-butikken ;-) Så min indre GPS må stå for GarnPejlingsSignal! Hvilket åbenbart virker efter hensigten!

Er det nødig at sige jeg ikke fik gået længere?

Til gengæld fik jeg suplement til garnlageret.

garnindkoeb

Fra venstre ses fra Du store Alpakka til et sjal, der efter farveskiftende IncaWool til et par tasker, AlpacaSilk til et par tørklæder og Fritidsgarn til filtede futter. De 2 første til normalpris, de 2 sidste på udsalg. Med i posen – som er af stof – fulgte osse 2 stks Addi Lace 4mm rundpinde – tænk hvis jeg udgår ;-)

Forretningen ser lille og ubetydelig ud udefra, men er et garn-eldorado indeni på trods af små lokaler. Høflig og kyndig betjening.

Besøg kan anbefales. Men pas på – fare for overophedning af KORT ;-)

4 kommentarer:

  1. Nedslidte strikkepinde ! Det er FOR sejt :-)
    Tager du må bestillinger på strik ?

    SvarSlet
  2. Miri - sjaler strikker jeg gerne - tænker jeg ;-)
    Nu åbner jeg snart et *salg* af striksager ;-) når jeg finder ud af det ;-)

    KH Siffe

    SvarSlet
  3. Jeg synes virkelig du skulle overveje det seriøst.

    SvarSlet
  4. Det er mere det 'praktiske' omkring det jeg funderer over.

    Jeg strikker/hækler iøvrigt gerne på bestilling - sjaler, tæpper,futter, strømper, tørklæder, poncho'er, pulsvarmere, vanter (helst ikke fingervanter endnu). Jeg ikke særlig dyr, jeg strikker ikke på tid dvs det tager den tid det tar (til en fast pris) garnets pris + et beløb pr garnmeter.

    SvarSlet