søndag den 5. september 2010

Mon der er et Marked?

babytaeppe

Så er første sag færdig.

Et hæklet Babytæppe i 100% ren bomuld.

Maskinvask 40grader

Mål 75cm x 85cm

  • Mon det kan sælges?
  • Og hvad mon prisen er?
  • Og hvordan….?

Nu er jeg ved at oprette en butik på Amio.dk

  • Hvad den hedder?

Siffes Planet – selvfølgelig ;-)

Sjaler, tæpper, babyting, grydelapper, huer, vanter, sokker o.l.

Desuden overvejer jeg at tilbyde at strikke/hækle på bestilling til fast aftalt pris.

Prisen er

GARN + 0,25kr/m strikket garn + FRAGT

evt tillæg ved ekstra sværhedsgrad

HVORDAN LYDER DETTE?

taeppe hjoerne

GARN + 0,25kr/m strikket garn + FRAGT

Hvis jeg skal overholde dette vil et sådan tæppe koste

5o,-kr + 212,50kr + fragt = ca 300 kr.

taeppe blaa

KOMMENTARER MODTAGES MED STORT TAK!

taeppefold

19 kommentarer:

  1. Det er et flot tæppe og det kan du sagtens tage 300 kr for. Faktisk vil jeg sige 300 + porto.
    Jeg synes også at det er svært at sætte priser ¨på de ting jeg har lavet. Jeg vil jo gerne have noget for det, men samtidig vil jeg også gerne have det solgt.
    Jeg siger som regel materialeprisen x 2. Runder lidt op på det billige garn og lidt ned på det dyre :-)

    SvarSlet
  2. 300 kr synes jeg lyder yderst rimelig, jeg ville nok sætte det lidt höjere, såmænd helt op til 400kr. ellers lyder din formulae helt fornuftig.
    kh.fra Island
    Frida

    SvarSlet
  3. Kære Britte tak for ordene - det er jo netop det dillemma jeg sidder i - men 300 kr + fragt ville nok svare til 2 x garn, så det lyder rimeligt

    KH Siffe

    SvarSlet
  4. Kære Frida - tak for kommentaren - jeg bliver rigtig glad for jer begge forslag - så er jeg da ikke helt ved siden af ;-) med prisen. Jeg kan jo regulere ved næste projekt ;-)

    KH Siffe

    SvarSlet
  5. Hvor blev de fine, dine sy-på-mærker.
    Jeg har så tit fået at vide, at man skal sige 2½ x materialeprisen. Og det er vel ret og rimeligt. Den med pr. meter garn er svær at regne ud, syns jeg. Pøj pøj med din lille butik. Bare jeg havde mod til det samme.

    SvarSlet
  6. Kære Heks
    Ja jeg er ganske tilfreds med mærkerne - ideen kom jo via dig ;-)

    Hvis jeg tog materialepris x 2½ ville tæppet koste 125 kr og det syntes jeg dog er for lidt.

    Det er rart at høre forskellige forslag Tak for det

    Åben du iøvrigt bare din egen lille butik bl-a dim Babuskepung er rigtig sød og dit VALMUEtæppe blir lækkert ;-)

    KH Siffe

    SvarSlet
  7. Jeg synes det er skønt at du kaster dig ud i det !
    Og meterpenge- smart :-)
    Jeg synes 300 kr for det lille tæppe viser meterpengene systemet virker ok.

    SvarSlet
  8. TAK Miri - rart med et kærligt skub en gang imellem ;-)

    Kh Siffe

    SvarSlet
  9. Dit tæppe er utroligt smukt, Siffe! Det må være svært at prissætte sit håndarbejde, men jeg kan se, at du har fået fine kommentarer herover.
    Klem og en dejlig dag til dig!

    SvarSlet
  10. Tak Madame - ja det er svært men jeg tror jeger pårette vej ;-)

    KH Siffe

    SvarSlet
  11. Når det ikke er strikket til en veninde eller lignende, men til almindeligt salg, så synes jeg nok, at 300 kr er lidt for lidt.
    Lige under 400 kr synes jeg ville være mere rimeligt for det store arbejde.

    SvarSlet
  12. Kære Ann - tak for kommentaren - da jeg ikke har helt fornemmelsen - tror du 'nogen' vil give knap 400 kr for et sådan tæppe?

    KH Siffe

    SvarSlet
  13. Kære Siffe
    Det er et fint lille tæppe, du har lavet, og jeg ville nok også sige, at 300 kr + porto er det mindste!
    Det er jo svært, om der er marked for det, men vi skal ikke sætte priserne på håndarbejde for lavt og dermed undervurdere vores arbejde!
    Held og lykke med det.

    SvarSlet
  14. Tak for det Hanne
    Jeg tror dette tæppe kommer til at koste 350 + fragt


    jeg går lige i tænkeboks ;-)

    Kh Siffe

    SvarSlet
  15. Hej Siffe

    Der gav du mig lige en ide, så må vi se om jeg nogensinde får den ført ud i livet.
    Jeg synes dit tæppe er flot, og giver de andre ret i at prisen min. skal være kr. 300 + fragt.

    Hilsen
    Inge, Jerlev
    (som læser din blog med stor interesse, og synes du er kommet rigtig langt i de par år jeg har fulgt bloggen)

    SvarSlet
  16. 2 gange garn + fragt og når det vælter ind med bestillinger, så hæver du prisen lidt.Skulle hilse fra Faster Alice:)

    SvarSlet
  17. Kære Inge
    Jamen velkommen da i butikslivet (hvis det da var den idé ;-)?

    Det lyder da som en rimelig pris omkring de 300 kr

    Tak for følgeskabet - det glæder mig

    KH Siffe

    SvarSlet
  18. Kære Hanne
    *ggg* ja jeg må jo se om pindene kan følge med alle de bestillinger jeg forventer ;-)

    Kan du hilse din kære Faster Alice som jeg husker med glæde og stor beundring.

    KH Siffe

    SvarSlet
  19. Hej hvor er det bare fint. Jeg vil høre om det er muligt at få opskriften af dig? Har du evt. et i pigefarver? venter en pige. De bedste hilsner, Lissen tlf.28141472

    SvarSlet