onsdag den 22. september 2010

Slægt

untitled (2)

I perioder har jeg slægtsforsket.

En spændende hobby som jeg er kommet langt med hjemmefra computeren.

Når stikket trækkes ud mentalt er det en god beskæftigelse at surfe rundt i Folketællinger og Kirkebøger og lede efter gamle aner.

Jeg er vokset op uden nogen forbindelse til min far og hans familie. Da jeg var 28 år kom han ind i familien igen. Ved hans død 7 år efter fik jeg kontakt til mine yngre søskende fra Grønland. Min ældste lillebror følte jeg øjeblikkeligt et slægtsskab med. Min lillesøster har disse billeder af min farmor – der døde 3 mdr før jeg blev født – og som jeg ligner iflg min mor.

Jeg har endnu ikke været *ude af huset* i min søgning, men er da nået tilbage til 1797 på min mødrene side. Jeg har i forskellige perioder talt med min mormor og mor om deres forældre og historie. Nu er tiden snart nået til at finde fotos af de forskellige familiemedlemmer og scanne dem ind. Så jeg må rundt til familien ;-)

I øjeblikket – frem til 3. okt. - er der Slægtsdage på Rundetårn - måske når jeg derind?

Jeg bruger et simpelt program Ancestral Quest til at holde styr på familien.

En ganske underholdende beskæftigelse.

 

2 kommentarer:

  1. Det lyder rigtig spændende, jeg har selv tænkt på at det kunne være sjovt at finde tilbage til rødderne.

    SvarSlet
  2. Jamen så er det bare at gå i gang. Som skrevet er jeg nået hertil hjemmefra lænestolen ;-) og computeren!

    KH Siffe

    SvarSlet