søndag den 10. oktober 2010

HAPPY-WEEK

HAPPYWEEK OKT

Sidste weekend ankom de to af sønnerne med denne sofa. Selvfølgelig efter moderens *befaling*. Jeg samlede 4 skruer uden at tude = Sejr. Derefter tog Sønnerne sig af resten. De første 3 dage af denne uge er den blevet ‘siddet til’. Det skal jo gøres!

Den ultimative Strikkestol fandt ny plads i sommerstuen. Her kan den stå og få bedre plads når flyttekasserne er pakket ud. Det er en fortid der skal forholdes sig til. Angstgivende og energikrævende. Der skal jo træffes valg – og det er en svær disciplin. Nu står de der – jeg har taget hul – det tager tid!

Dolly oplever sin anden ungdom. Jeg kan anbefale at neutralisere vrisne hunkatte. Nu er hun kælen og knap så fremmelig med klør og hvæsen. Dejligt!

Når dagene står stille bruger jeg tiden på slægtsforskning – indtil videre via Internettet. Nu har jeg fået lavet mere system i papirerne. Med god inspiration fra Susanne(?) som jeg mødte til Webstrikkernes Strikkefestival i Næstved. TAK til dig ;-)Næste skridt er at komme på arkivbesøg. Jeg tager tilløb.

Om der strikkes? Jo jeg starter nye strikketøjer – det kniber mere med at færdiggøre. Men det får være. Her ses de sidste på pindene. Venindesjalet i Silketweed, futter til ældsten, Rasmillasjal til kær Tante, sidst men ikke mindst pulsvarmere til Siffe-Selv.

En kær Veninde kom på visit og lørdagen blev fyldt af snak og strik. Jeg *kom af* med en masse pladegarn til Veninden. Pga Mr.Parkinsons indtog kan jeg ikke mere strikke med dette skrøbelige garn. Hver gang armen spjætter knækker garnet. Ser ret grinagtigt ud men er temmelig trættende. Nu blev Veninden glad.  Derudover fik hun en del klogebøger med hjem – jeg rydter ud og hun bliver glad. Dejligt.

Ugen sluttede af med en klassiker. Een af de første film der har brændt sig ind i min erindring. AFRICAN QUEEN med Audrey Hepburn og Humpfrey Bogart. Især scenen hvor Bogart er fyldt med igler, eller hvor han trækker båden gennem græsset …. husker jeg. Gensynet svigtede ikke mindet og jeg sad med saligt smil igennem hele filmen. Dog kunne jeg ikke huske slutningen og blev lidt urolig – indtil de mødtes igen og blev gift af tyske Kaptajn. Hold da op hvor dejlige skuespillere. Begge to!

Det var min HAPPY-WEEK.

Hvordan var din?

2 kommentarer:

  1. ikke Audry men Katherine :-D

    Desværre havde jeg ikke lige tid til at gense den, men den ligger nu på harddisken - skøøøøøn film :-))))
    Knus
    Anne

    SvarSlet
  2. Selvfølgelig - hvor har jeg dog Audrey fra?

    Glæd dig bare til at se den ;-)

    KH Siffe

    SvarSlet