mandag den 4. april 2011

Morgen på Planeten ..eller er jeg et TRÆ eller en FUGL?

 

IMG_4978

Kruset er fra en kær med-kursist på Gudum Livsstilshøjskole.

Hvor meget jeg end nyder stilheden her, savner jeg nu at blive *forstyrret*, at kunne åbne min dør og være sammen med andre positive mennesker.

På Højskolen er mennesker der aktivt har valgt at forholde sig til dem selv og deres liv. Måske starter man med at komme med et ønske om at tabe sig. Snart – afhængig af hvem man er – opdages at vægttab starter i hovedet – med tankerne, med indstilling til livet og een selv.

Det er ikke nok at knokle med motionen, at nægte sig mad og lækkerier. På et tidspunkt mærkes behovet for lidt reflekteren.

Der er dog ikke EEN måde der er den rigtige. Hver person må finde sin vej. Min vej gik mest igennem at arbejde kreativt med de spørgsmål der rejste sig efter psykologitimerne, hvor det ofte var de andres kursisters fortællinger der satte mine tanker igang.Selvfølgelig styrket af kompetent lærer der tager udgangspunkt i de tilstedeværende kursister.

Jeg fik genfortalt mit eget liv – dog mest for mig selv via mine billeder – og fik dermed en ny mere positiv fortolkning. Hvad jeg før tolkede på een måde fik nu en ny betydning.

Gennem mit liv har jeg haft TRÆET som et symbol på mig selv. Et træ med dybe rødder, men ofte som en stynet poppel.

På Højskolen fandt jeg plusli ud af at mit symbol da var en FUGL. Dermed faldt der en masse brikker på plads.

Det kan lyde underligt for mange, men nogle mennesker tænker i billeder/symboler – og et sådan menneske er jeg.

Og der er jo STOR forskel på at være TRÆ eller FUGL.

Brug fantasien og FLYV som et TRÆ ;-)

 

GOD DAG TIL JER ALLE!

2 kommentarer:

  1. Dejligt at du har fundet fuglen i dig selv - og at høre om det at komme hjem igen.
    Du skal være velkommen til at flytte herover ad, så kunne vi måske lave nogle strik-in's :)
    Jeg har nydt weekenden i haven, måske lidt for meget med min hånd, men pyt så må jeg lave lidt mindre til det går over igen.
    Hav en god dag. Bente

    SvarSlet
  2. du er kommet langt Siffe, ingen tvivl om det, og det er en fornöjelse at få fölge med i din rejse, sådan på sidelinien. og sikke en smuk stol du har dig der, med blomster og dejlige farver.
    kh.fra Island
    Frida

    SvarSlet