mandag den 16. maj 2011

Hjemme igen ...... Gladgal !

jjcamping forbudt_thumb[2]
Svaler! Dejlige skabninger!
Vi har været på tur. PArkinson, Madam Blå og SiffeSelv. Til Veninde der har været en brilliant *turguide* i det jydske. Jeg er total JydeAnalfabet – på trods af at jeg er halv jyde! Mine ture i Slægtskartoteket viser nemlig at min fars familie er ærkejyder gennem generationer.
Så ergo: Siffe er ½jyde.
fotografen_thumb[2]
Slug den ;-)
Nå men Jylland er smuk. Vi var rundt i landet ved Hobro, Mariager Fjord og Randers. Hvor både Blicher og Nis Petersen har færdes.
Jeg tror min *turguide* blev lidt træt af mine referencer til Hohøj-digtene – hvoraf jeg er bidt af en enkelt sætning: “gladgal for hun nedad Hohøjs bakker”….
Er det ikke et dejligt ord? GLADGAL!
Men nu har jeg sat min fod på Hohøjs bakker og i fantasien set vikingeskibet komme ind i fjorden med den savned kæreste ombord…… gladgal for hun ned ad Hohøjs bakker ….. og hvor jeg forstår hende ;-)
IMG_5390_thumb[2]
Vi kom gennem de mest fantastiske små samfund … jeg tror jeg flyttede ind samtlige steder. Stinesminde, Dania, Mariager.
himmerigsplads_thumb[2]
Tænk at have adresse her ;-)
Eller se dette syn:
mariager kirke_thumb[2]
Det dejlige er at denne tur ikke er den sidste …. det er den første ;-)

4 kommentarer:

  1. Skønne billeder (især det af Siffeselv). Jeg er vokset op i Hobro, - og ja, der er skønt og smukt omkring Mariager fjord. Dejligt at høre, at I kan tage på tur - I tre. Knus

    SvarSlet
  2. Hvor jeg under dig de gode oplevelser - og sådan som du beskriver (og viser) dem, er det næsten som at være der selv.
    Kærligst Bente

    SvarSlet
  3. Tak til jer begge - jeg har tusindvis billeder -næsten

    Smukke er de ;-)

    SvarSlet
  4. der har jeg trådt mine barnesko, oghar heldigvis, stadig familie der,
    rigtig gode billeder,...og jeg kunne ikke huske kirken, så tak for den.
    den er så smuk...

    SvarSlet