tirsdag den 10. maj 2011

Vi hygger os ……

 

duen sidder i badet

….. min navnefælle og jeg ;-)

For *Tove* betyder *Lille Due*. Min søster hedder *Ulla* hvilket er en forkortelse af *Ursula* – der betyder *Hunbjørn*.

Og så kan man fundere lidt over det ;-)

Nå men den ‘ægte’ Due sad længe i badebassinet. Om det var FarDue eller MorDue – ja det melder historien ikke noget om. Men den ikkebadende Due trissede rundt og fouragerede. Imens malede jeg.

Det er hggestund på Planeten.

Hvordan hygger du?

5 kommentarer:

  1. I går da jeg kom hjem fra arbejde skyndte jeg mig at slå græsset. Efterfølgende satte jeg mig på terassen med en kop kaffe, lydbog og så det uundværlige strikketøj - se det er hygge især når katten valgte at lægge sig hos mig.

    SvarSlet
  2. Lige nu - med computer, kaffe og alle vennerne.....

    SvarSlet
  3. Det er rart at tænke - lige sidder der en masse kvinder og HYGGER sig ;-)

    SvarSlet
  4. Hej Tove
    Jeg hygger med mit tæppe jeg er ved at hækle om det ,ha en god weekend knus susanne

    SvarSlet
  5. Jeg kunne godt huske dit rigtige fornavn - set på din blog for længe siden, men på et tidspunkt, hvor du måske ikke helt var fit for fight, så jeg lagde navnet i en gemmebog :)
    I mit barndomshjem havde vi "en ung pige" de første år; først på scenen var Grethe, derefter hendes yngre kusine Tove - hun blev ikke kaldt due, men Musse, og hvorfor nu det, aner jeg ikke, men det er hendes familie, der gav det navn, så selvfølgelig var det navnet, vi alle brugte, voksne som børn :-D
    nb. Den tredje, og sidste unge pige, hed Erna, og hun kom til os via gammeldags annoncering i det lokale dagblad. Hun var også god :-D

    SvarSlet