onsdag den 20. juli 2011

Morgenslør morgennyd dagligdag

 

rosenknop

Nå jaaa Morgen er det jo ikke ;-)

Min inspektion af Planeten er min morgennydelse, vågne-op-tur-med-kaffen.

Nu er den forreste terasse omkranset af roser. Jeg kan gå lige ud og opleve dem gennem søvnslørede øjne.

Min have er ikke indrettet efter en overordnet plan. Jeg forsøger. Jeg tænker, indretter, forestiller mig, køber ind, vender hjem med planterne …. og så sker det.

De vælger deres eget sted at stå.

Roserne var købt til at stå nær skellet. Nu er de vandret hen til terassen, hoppet ud af potterne og har stukket rødderne i jorden. Dermed giver de mig hver morgen en nydelse.

ghislain de feligonde

Ghislaine de Feligonde … uudtaleligt i morgenstunden. Så er Chinatown mere mundret.

chinatown

Længe savnet og nu er den her. Endda 2 stykker. Som en hjemvendt ven.

sommerfuglrbusk

Sidst ankommet er denne Sommerfuglebusk. Mørk lilla. Den har endnu ikke fundet sit sted i haven og står i potten. Den lokker og lokker. Og kalder sommerfugle til sig. Så måske skal den osse bo nær terassen.

Nu vil dagen forsætte.

 

 

 

 

2 kommentarer:

  1. En have med følelse og sjæl og masser af kærlighed og nysgerrighed :-)

    SvarSlet
  2. Ja det er ret ;-)
    Det bedste er at GLÆDEN er vendt tilbage ....

    SvarSlet