onsdag den 30. november 2011

Når jeg sidder i mit køkken… eller lidt *Morale* … nok for meget … men jeg blev sgu ‘sur’!

 

udsigt

… ser jeg dette.

I overfaldes nok med mange billeder af denne slags fremover ;-)

I dag fik jeg nøglerne. Der er gået 19 dage siden købsaftale og 25 dage siden jeg så huset. Åbenbart er der da noget der fungerer.

Hvor jeg engang ville bekymre mig (og nok slet ikke købe) om jeg nu havde råd, om hvad nu hvis .. taget er råddent .. vinduerne BØR skiftes … huset skal sættes i stand … ja så berør det mig ikke i dag. Det er som om al min bekymringsenergi er brugt op i angstanfald. En gang  druknet i angst, i sort depression op over hovedet , ja så rør muligheden for et råddent tag mig ikke idag. (nu sku det ikke undre mig …..!)

Noget godt er der da kommet ud af al det der er sket.

Jeg fyldes af glæde. Er fuld af glæde.

Om jeg ville bytte? Tilbage til et arbejdsliv? Tilbage til at kunne fungere mentalt?

JA .

Så enkelt kan det siges. Selvom jeg idag kan fyldes af glæde over det jeg har, så er det dog stadig et parallelt liv ad et sidespor.

Hvor kom så denne tanke fra?

Jo jeg oplever stadig mennesker der ser fortørnet på mig. Når de ser mig glad, smilende for en stund tilfreds med livet. Som om det er forbudt for FP-førtidspensionister at være glædesfyldte, at være positive overfor livet.

Jeg BEHØVER jo IKKE at arbejde, jeg har en erstatning, jeg får jo pensioner…

JO jeg ER dybt taknemmelig! Nu er det slået fast!

At dette har kostet mig mere end andre er villige til at betale - hvis de sku/ku vælge, og at jeg IKKE fik et valg - det glemmes i farten.

Er der VIRKELIG nogen der tror DET er lykken? At leve på dette parallelle sidespor uden mulighed for at vende tilbage og fungere på lige fod med andre?

At jeg ikke beklager mig, ikke brokker mig, ikke er faldet i Ynkebrønden  - duer ikke.

IMG_6849

At jeg sparer energi sammen dagligt for at deltage i de små hjørner af livet som andre tager som selvfølge - tæller ikke.

Jeg skal åbenbart hellere sumpe og ynke, brokke og beklage mig – det er nemmere at håndtere, end at jeg er GLÆDESFULD, at jeg ikke er bange for at LEVE fuldt ud, at jeg farter rundt i MadamBlå med lyserøde blomster i forruden og en seng bagi, at jeg indimellem stadig drømmer om en fremtid og ikke BEKYMRER mig om farven på dugen, gardinerne og antallet af ens krus osv

Det GØR noget ved een når LIVET plusli slår en kolbøtte. Jeg er så heldig at jeg kan finde lyspunkter, at jeg er god til at mestre mit livs knuder  positivt --- det gør ikke kolbøtterne mindre voldsomme eller skadelige – det betyder at jeg VÆLGER at fokusere på lyspunkter og det positive.

Og tro mig det er et valg – muligt for mange ! Også IKKEFørtidsPensionister!

im in love with lajf

Tegnet med venstre hånd

7 kommentarer:

  1. Smid du bare flere billeder :-)
    For hvilken udsigt, den må deles !
    Og , hvor jeg dog glædes over dine ord.
    Din udvikling, berører mig dybt og fylder mig med respekt.
    Den måde du griber dit liv- respekt!
    Det kræver stor styrke og stort mod.
    Du er et forbillede- og det mener jeg virkelig.

    SvarSlet
  2. Tillykke med huset. Vi er nogen, der glæder os til at se flere billeder og høre mere om dit liv, både det gode og det mindre gode.
    Jeg håber, at du må få det rigtig dejligt i dit nye hus.

    SvarSlet
  3. Godt brølt - hvor det flot så langt du er kommet, at andre er misunderlige siger mere om dem.
    Jeg vil ønske dig al glæde med det nye hus.Jeg følger dig på bloggen og glæder mig over alt det der lykkes for dig.
    Kærligst Bente (Gudum)

    SvarSlet
  4. Åh, hvor jeg kender det!!! Jeg har også, endelig, fået min FP, og gør alt for at se det gode i hverdagen. Jeg ville også gerne bytte med dem, der kan, men sådan er det ikke - og lad os så for pokker få lov se det lyse, i det vi har. (Det kunne andre måske lære noget af).
    Jeg under dig det bedste, og er SÅ glad på dine vegne. Knus.

    SvarSlet
  5. Tak Miri ... i lige måde da!


    Lene takker ;-)

    Bente . det er altid rart med godt følgeskab!

    Ja Heks lad os bare smitte ;-)

    SvarSlet
  6. Dejlige billeder er da mere end velkomne....hvad er det for et stykke land, man kan se??? De andre har sagt meget af det, jeg også tænker....knus

    SvarSlet
  7. Lavendel ...det er yderst på Tuse Næs nord med udsigt over, Lammefjord/Siddinge fjord . Kongsøre skov til højre Plejerup lige overfor-

    Godt fugleområde i strandengene nedenfor huset

    SvarSlet