torsdag den 1. december 2011

Den Blå Fugl......




En blå fugl er dukket frem i et hjørne af atelieret. Endnu undervejs. Mens den bryder frem fortæller den sin historie. Indtil nu bare at den er Blå, og har gummistøvler på. Måske handler det om at få Jordforbindelse?
Blå symboliserer Rum i 5-elementlæren. For en mere psykologisk tolkning er BLÅ udtryk for følelser, vandet, det underbevisdte i form af havet. Tænk bare på BLUES musikken …..
Så der står altså en FølelsesFugl i en krog i mit atelier. Gad vide hvad den vil mig ….? ;-)

Foran mit Lyserøde hus, byder en anden fugl vELKOMMEN til Planeten.
Den er anderledes. Fuld af skæmterier. Se bare dens farver. Den kan vist ikke være særlig alvorlig- Ikke særlig megen jordforbindelse heller, kan ikke stå uden støtte. Til gengæld smitter den alle med skøre indfald og positive smilende ydre.
Det er en KUNJA-fugl. Det eneste den kan sige er JA JA JA….
Min BedsteVen Viggo fandt hurtig ud af at spørge KUNJA om is i sommers. Istedetfor een af os voksne. Plusli sagde den bare ikke mere – det var tavshed istedetfor NEJ. En ganske udmærket strategi.
Jeg elsker at være i dette rum. Mit kreative frirum. Bare lade disse skabninger bryde frem og lytte til hvad de fortæller mig.
Den skarer begyndte at bryde frem i Gudum. Den første var Den aldeles anderledes And ,…mere om den senere….


Ingen kommentarer:

Send en kommentar