tirsdag den 3. januar 2012

Lysner eller Mørkes det?

 

IMG_9191

Idag gjorde jeg det så !

Af ren og skær nødvendighed.

Måtte på KOMMUNEN. Ændre adresse til hvor jeg reelt bor. Tingene MÅ hænge sammen og være regulære for at jeg kan overskue det.

Det medførte regulært mentalt *crahsdown* på Borgerservice. Søde rare menneske men SPROGET, sproget kære venner, forstår jeg ikke mere. Disse vendinger der bruges er ikke dagligsprog for mig og gør mig usikker, forvirret, angst og ikke mindst, tåretrillende, stammende og sprogløs. En tilstand der oftere og oftere rammer mig ved kontakt med andre.

Dette gjorde så at den venlige FAGPERSON anviste mig til et AKUT TEAM. Der fik jeg en snak med det samme. Yngstesønnen tog med. Vi skulle ha været op indkøb sammen til hans *1.skoledag* i morgen. Lidt MOR-SØN-hygge der så får vente.

Det blev en god snak. Og resultatet blev at jeg søgte om støtte i dagligdagen. Til at danne rytme og skabe overblik. En der kan hjælpe en kort periode til at få styr på papirer, madlavning og indkøb o.l.

Hænger det slet ikke sammen med at drømme om KREATIV-DAGE på Planeten? Måske ikke, jeg nægter dog at holde op med at drømme. For uden det er det stagnation og dalende livslyst.

Det er så uendeligt svært at be’ om hjælp! Jeg gjorde det dog!

7 kommentarer:

  1. Tove du er STÆRK, den svage ville ikke have bedt om hjælp. Og fortsæt endelig med din drøm, overvej at gå sammen med en som så står for det mere praktiske, så du får frigjort dine resourcer til det du er bedst til, for hamrende dygtig er du ;-) Knus og varme tanker

    SvarSlet
  2. Du er kommet så langt, og du kommer op igen. Hver gang! Du klarer det så flot! Din nedtur i dag, resulterede dog i noget positivt. Det glæder mig, at du får hjælp. Knus

    SvarSlet
  3. Flot at du turde be om hjælp. Det kan være lidt tabu, men jeg syntes man bliver stærkere af det som person. Håber det lysner for dig.

    SvarSlet
  4. Jeg synes bestemt også det er en styrke at kunne bede om hjælp.
    Og din drøm, må du ikke opgive!

    SvarSlet
  5. Tak til jer for jeres støttende kommentarer. Idag stormer det her - og inden ringer en kær veninde med sig fra Jylland, Hun blier her nogle dage ;-)

    SvarSlet
  6. Seje Siffe - godt at få hjælp når man har brug for det. Og godt at kommunen tog hånd om dig. Bliv ved med at drømme. Dine kreative dage på planeten er jo netop noget der skal gøres i fællesskab. Sig som du sagde til mig; Jeg er en lidt fraværende værtinde og der er ingen servering. Jeg glæder mig til at deltage i dine kreative dage. Kærlige tanker - Sus - rundkørslen i Køge

    SvarSlet
  7. Vejen til Holbæk er lang, Siffe, her fra Midtlolland, men ellers ville jeg gerne være med i et 3-dages træf hos dig; for mig maleri ;-)
    Men hvis, så hjælper jeg gerne madmæssigt - OK?

    SvarSlet