onsdag den 6. juni 2012

Så fik Yngsten sit.......























12-tal

i mundtlig Engelsk

TILLYKKE SØNNIKE ;-)

En tidligere skoletræt 
nu TOPmotiveret
efter 3½ års erhvervsarbejde.

Det er ikke altid lykken at SKULLE - med djævlens vold og magt - forsætte i skolen når skoletrætheden har overtaget.
Dejligt når Lysten til Læring er vendt tilbage og der knokles med bøgerne.

Jeg ånder lettet op.
Jeg har støttet sønnen i at stoppe i skolen
under forudsætning at han arbejdede istedet for.
Ingen 'sofavælgere' her.

Nu har jeg erfaringen fra 2 sønner 
der begge fulgte denne opskrift.
Og det virker!

Jeg fatter ikke at unge SKAL tvinges gennem uddannelsessystemet uden mulighed for livserfaring i form af arbejde.

Trods stor arbejdsløshed har begge sønner
ikke haft besvær med at finde job.

Min ældste søn gik den direkte vej gennem systemet.
Det passede bedst til ham.


5 kommentarer:

  1. Stort tillykke med ham, og jeg giver dig fuldstændig ret. Er de skoletrætte så giv dem en pause hvis det er muligt:)

    SvarSlet
  2. Je giver dig så meget ret i din betragtning, og det er jo bevist, at det virker:-) Tillykke:-)

    SvarSlet
  3. Tak skal I ha' ... tog lige op til en glad ung mand med en Tillykke-blomst .... han var kanonstolt og glad.

    Det luner ;-)

    Kh Siffe

    SvarSlet
  4. Kære Siffe
    Tillykke til Sønikke :-)
    Og hvor er jeg dog enig med dig. Heller ikke jeg, som er i systemet, kan forstå hvorfor man har så travlt på de unges vegne. Rigtigt mange af dem og specielt drengene, har godt af et par eller to ekstra år, før de går i gang med den videre uddannelse. Min Jakob gik i 10.klasse og klarede gymnasiet super flot. Desuden tog han et sabbatår inden universitet og hvor var han bare klar, da han startede der :-)
    Knus
    Anne

    SvarSlet
  5. Netop Anne ... Det undrer mig hvor politikerne har deres tanker henne og hvornår er det velfærd at skabe nederlag for de unge der ikke får uddannelse fordi de slet ikke er parat endnu?

    I disse dage bliver sønnen mere og mere kalr fordi han oplever at lykkes og ikke kun hegles igennem når han ikke præsterer.

    KH Siffe

    SvarSlet