onsdag den 22. august 2012

BROK og BROMBÆRBÆR


Godmorgen. Sjælden oplevelse for mig at ha været vågen 1 time allerede.

Blev vækket af regnen. Efter urolig søvn efter urolig langsom dag, der nok blev sådan fordi jeg - endnu engang - *glemte* sengetiden. Det hævner sig nu mere end nødvendigt.

Dagen sluttede brat med kulhydratindtag - usunde off course -  af de store trods både viden og erfaring med hvad det gør ved min krop. Hovedpine, træthed og sløvhed, samt den sædvanlige syge samvittighed. Denne voldsomme trang kan være Hr Parkinsons værk?

Hmm det var vist brok nok. Jeg flytter mig lige fra den stol.

Sådan.

Billede øverst er fra min Brombærbænk.
Da jeg indrettede Verandaen blev bænken lidt  tilfældigt sat der. Og pludselig en morgen var den omgivet af blomstrende vilde brombærranker. 

Nu er der bær en masse. Sæt dig og nyd dem før de klippes tilbage for at samle kræfter til næste sæson.

Disse mørke bær indeholder stoffer der er gode for min sarte hjerne, og TÆNK så er der her på Planeten.


God dag til jer ;-)

6 kommentarer:

  1. God morgen Sifffe,
    Tror du det er en tilfældighed med at du er flyttet en god univers til en bedre? Uden at vide det har du jo fået gode og sunde bær og planter omkring dig, som jo er sunde for dig?
    Måske du skulle have en "gå-i-seng-vækkeur" der meddeler at det nu er sengetid?
    Dejlig og levende sprog du bruger her... jeg kunne lige se for mig at du rejste dig fra din ene stol og satte dig på den anden. Herligt.
    Fortsat rigtig god dag.

    SvarSlet
  2. Tak for ordene Anonym ;-)

    Nogen gange hjælper det faktisk at flytte sig rent fysisk for at ændre den sindstilstand man er i.

    Hyg hyg i dag

    SvarSlet
  3. Faldt over denne i dgens avis:
    http://www.bt.dk/kvinder.bt.dk/saadan-smadrer-daarlige-soevnvaner-din-krop

    SvarSlet
  4. Jeg er vild med ideen om at flytte til en anden stol :-)

    SvarSlet
  5. Jam Miri det fungerer skam ;-) praktiseret det i mange år ;-) Prøv det bare

    SvarSlet