søndag den 26. august 2012

En Værdig afsked .... eller Sund Siffe


... med en CremeBolle....
-- om i mine yngre dage hed ChokoladeBolle --
der er da intet der varer ved !

Denne bolle er den sidste af en lang række
af påtrængende wienerbasser
der egenhændigt
har tiltvungen sig adgang  til min mund

Så den blev skam nydt
... sammen med  sin Fætter ( host)
.. det var altså tilbud på 2 stk
og man er vel sparsommelig

Som Sukkerman er der ikke de forklaringer jeg ikke kender.
I 2008 tog jeg total sukkerstop
alt og jeg mener ALT sukker - ren sukker, honning, halvkonserves osv - blev udryddet
samt alt Stivelsesholdigt -kartofler, hvidt brød, pasta og ris - blev fjernet

Dette fungerede fint indtil 2011
hvor PArkinson for alvor flyttede ind.
Sukkeret og jeg havde en aftale
en is i ny og næ var ok
og det kunne jeg overholde.

Men så vendte Stormtropperne, anført af hvid chokolade og store bløde flødekarameller, retur.

Jeg har bebrejdet min manglende rygrad
dette sukkerflush
og enhver  beslutning hjemmefra blev rendt overende i butikkerne hvor det blev målrettet gang mod slikdepoterne.

Nu viser det sig at den medicin der gavner Hr Parkinson samtidig er en SukkerMagnet
og en ForbrugsMagnet
og en Spillemagnet
Den stimulerer lystcentret så alt der er LYSTBETONET kommer ud af kontrol

Dette er faktisk ganske godt at vide!

Så nu er rygraden genetableret
og mit ophold på Gudum 
må gerne være med til at gøre 
MOTION
lystbetonet
(host)
Tænk hvis det skete?
Så ville Hr Parkinson måske ligefrem være til nytte!

MOTION = LÆKKERT  = SUND SIFFE










8 kommentarer:

  1. At du nu ved, at det er den nødvendige medicin, der skaber den lyst, det må da give dig lidt fred. Nu ved du, at det ikke kun er dig, der bare ikke kan styre dig- men bivirkningerne der også blander sig. Håber du får et skønt ophold:)
    Og jeg mener jo, der skal være plads til en wienerbasse i ny og næ :)

    SvarSlet
  2. det kunne jeg da have fortalt dig Siffe, er det virkelig rigtigt at ingen har fortalt dig det för nu, det synes jeg er for dårligt må jeg sige!
    god tur!
    kh.fra Island
    Frida

    SvarSlet
  3. Miri tak for dine ord. Det er en befrielse at vide og netop det med pladsen var jeg jo nået frem til fær medicin blev øget .... men jeg skal nok nå det igen ,,, nu skal jeg så lige smide 20 kilp der erkommetpå igen!

    SvarSlet
  4. Frida ... ja jeg er da osse begyndende vred, måske de har sagt det og jeg ikke hørt det. De 10-15 min konsultation er fyldt med oplysninger og jeg har svært ved at sortere dem. Nu forsøger jeg at hsa een med som ekstra ører så jeg kan prioritere oplysningerne

    Tsk for din komentar Frida .. de betyder meget,

    SvarSlet
  5. et alvorligt indlæg i en særdeles humoristisk tone. Jeg kender selv alt for godt det med sukkernarkomani og overvægt!!! Nyd dit ophold, og måske sku du netop tillade dig at NYDE en lille kage en gang i mellem .... min sjæl har i hvert fald ikke godt af mange forbud. Kender du bogen Mindful Spisning som lige er udkommet? Den kan jeg varmt anbefale

    SvarSlet
  6. Du kender jo til mit afkald omkring evt. lungekræft-behandling, men jeg spiser gerne den gammeldags cremebolle. Desværre laver nutidens bagere ikke rigtigt de gode, gammeldags - viste et foto på mit playhouse, og der var sgu' intet at mindes om fra gamle dage!
    Hyg dig, Siffe, nu hvor du atter er på tur :-D

    SvarSlet
  7. Tante Sød ... jeg tror ikke der ikke er den 'metode' jeg ikke har snuse til. Og lige nuer det nul sukker og + sukkerfrit *slik*. Nå jeg er sukkerfri ryger kiloerne ganske langsomt af. Jeg spiser jo ikke af sult men af trang efter sukker - for at mærke østoffet' akkurat som en narkoman ... nu å jeg se.Jeg tager gerne mod råd --- jeg må bare afprøve at af gangen.

    SvarSlet
  8. Kære Anjoe ... jeg synes godt nok du er sej! Der vil afgjort vedbliv at være en enkelt basse i mit li i ny og næ.... bqare ikke dagligt og flere ad gangen.
    Og det er hygge på højt plan ;-)

    Kram fra Siffe

    SvarSlet