fredag den 3. august 2012

Tavsheden.....



... skyldes overvejelser.... 


Denne blog startede med strik. Meget strik - meget garn.
Strikkeriet begyndte - snarere genoptoges - pga depression.


Jeg skrev om det at ha' depression, om at ha' PTSD, og de sociale, psykiske og fysiske følger deraf - og om strikkeriets terapeutiske virkning. Det handlede ikke om de strikkede produkter, det handler - stadig - om selve processens beroligende virkning.


Bloggen havde stor betydning og min kontakt til omverden da jeg udviklede kraftig social fobi - det gav en positiv kontakt til bloggens læsere om et ufarligt enme - en kontakt jeg kunne opsøge eller begrænse til jeg have overskud.
Et vindue til verden. Med små glimt af min virkelighed i ord og foto af strik og hverdag.


Samtidig med strikkeriet forsatte jeg med at tegne, male, lave mine 'journals'. I starten kom dette ikke med i bloggen, nu er det fortrinsvis det bloggen handler om.


Derfor den tavshed.


For der må en ændring til. En ny beskrivelse af 'SiffeSelv' og af 'Siffes Planet' og den nytilkomne 'Siffes Atelier'.


Og denne beskrivelse - tankerne bag - kommer når tankerne er tænkt.


Hvorfor så alvorlig Siffe?


Fordi jeg gerne vil bruge bloggen som et Vindue til Verden mhp synliggøre mine malerier. Så væk med strik og uvedkommen hverdag - måske. Ind med tanker om hverdagens kreativitet og kreativitetens helende kraft. Ind med kreative processer og HowToDoIt.


Så smuttede der alligevel lidt tanker ud .... mere senere.








2 kommentarer:

  1. Jeg kan mægtig godt lide dit mix, da det sammenlagt giver et indblik i dit liv i dets forskellige stadier!

    Men selvfølgelig skal du vælge, hvordan du synes bloggen skal fortsætte :)

    Hav en dejlig weekend!!

    SvarSlet
  2. Tak Anjoe
    Det handler nok osse om at blive mere bevidst i det hele taget, at finde en retning. Og så er bloggen et præcis sted at starte.
    <<en indre fornemelse af retning.
    Kh Siffe

    SvarSlet