lørdag den 13. oktober 2012

Journal af gammel bog ......HowToDo... 2


Her er forsiden
under udarbejdelse.
Et patchwork-mønster af udklip fra forskellige blade, reklamer og 'papirkurvs indhold'.

Limet på med limlak

Ordene er fra  min samling af 'gode ord'
når jeg møder dem klipper jeg dem ud og gemmer dem
til senere brug



Her ses før og efter.
Kun få af siderne er der begyndt på
men det ses allerede hvorfor det er godt at tage sider ud inden man begynder.



Jeg bruger både sort og hvid gesso.
Den hvide fås bl.a billigt i Netto, Søstrene Grene o.l
Den sorte gesso fås hos Panduro


Derudover bruger jeg farvepigmenter
kun fordi jeg netop har fået dem.
Brug bare hvad du har af akrylfarver
Brug først den hvide Gesso og bland så en smule farve i mens gessoen stadig er våd.

Hvorfor ikke bruge almindelig hvid maling?
Fordi gessoen er der mere 'struktur' i,
dvs den stiver papiret af når den tørrer op



Her er der først limet billeder ind ,
derefter er der fyldt ud med gesso med en anelse blåt i.

Illustrationen i bogen er bevaret og bliver et ekstra udtryk 

Jeg bruger limlak, skolelim og limstift
hvad der er nærmest
Limlak har dog tendens til at klistre siderne sammen efterfølgende.



Hvis gessoen tørres af inden den er helt tør
feks med en vådserviet eller engangsvaskeklud
anes skriften gennem og giver en egen effekt.


Som sagt kan bogens illustrationer bruges.
Her indrammet med effektpapir og oliekridt.


Her er brugt sort gesso som supplement til en kridtfigur på sort baggrund


Her er den sorte gesso brugt til kontrast.

Der er dog lang vej igen.

Navnet er på min bog er 

ØJEBLIK

BILLEDER

Hvad der kommer ind i den ved jeg ikke
der er ingen tanker endnu
men bare hvad der kommer indefra og gennem hænderne.

2 kommentarer: