lørdag den 13. oktober 2012

Journalen er tilbage ... eller hvordan man laver en journal af en gammel bog


I lang tid er det maleriet der har trængt sig på
Journalen er gledet lidt i baggrunden.
Nu må den lidt på banen igen.
Det er her mange tanker formes og udtryk leges frem.


En gammel bog erhvervet for en 10'er
er billigere end en ny scrapbook
og papiret dejligt tykt
Pudsigt nok var netop denne bog en yndlingsbog som barn.


Bogen er syet 
og jeg har fjernet en del af siderne
da Journal-siderne fylder mere
 med alt det jeg klistre på.

Idéen er delvis fra iHanna -
min svenske yndlingsblogger.
Her er osse en vejledning.

Nu skal jeg bestemme mig for TEMAET
enten lade det gro frem
eller vælge det på forhånd.

Nu skal siderne gøres parate 
med fx gesso - hvid fyldig grundmaling
samt scrap af forskelligt 

Hvordan forsiden blir ved jeg ikke endnu...

Nu skal der bare leges






2 kommentarer:

  1. Jeg håber du vil lade os følge med i processen, for jeg ville så gerne igang. Men mangler lige dét, der får mig i gang.

    SvarSlet
  2. Jamen så håber jeg du leger med her ...

    KH Siffe

    SvarSlet