torsdag den 11. oktober 2012

Mens der strikkes..... og lidt om valg eller om at lære af sin erfaringer....


... mens der gåes ture
.......mens der wii'es

- så glider ordene i hak
alle de ord der fiser rundt i  hjernen
og  danner forskellige tanker

Tanker
der på en måde former mit liv

Jeg tror 
 det jeg tænker
det jeg fortæller
om mig selv
skaber mig
får mig til at agere på en bestemt måde.

Så hvis jeg vælger de gode fortællinger
som jo er et sted
uanset hvor minimale de er
så er det dem 
jeg skal lade fylde mine tanker og fortællinger

Ikke fornægte det sorgfulde
bare ikke lade det fylde alt
det kan og skal fortælles
bare ikke til alle og enhver
det skal deles med dem der forstår og rummer

I øjeblikket 
kredser mine tanker om 'at vælge'
Jeg skal lære af mine erfaringer
gammel nok til det er jeg da

I vanlig overmod
kommer den gamle 
SUPERWOMAN
på banen
tænker
jeg kan holde kurser
jeg kan skrive
holde foredrag
male
skabe
....
og meget mere

men men men 
ER DET DET JEG VIL?

Tankerne er nu faldet i hak
følelsen i maven er der

Det er da slet ikke den vej jeg skal..
JO for hygge sjov og fornøjelse
ikke ambitiøst stræbsom målrettet
Alt det har jeg prøvet i mit atbejdsliv
det bragte mig ikke lykken
det bragte mig her

Skal jeg gentage det?

Nej vel.

Hvad så?

Det ved jeg godt!

Mer om det senere!


















5 kommentarer:

  1. Jeg håber at du fortsætter med det du gør lige nu,men på en mere afklaret og kontolleret måde. Med fred i sindet og nydelsen af livet som højeste prioritet.. og så lige ind imellem at få malet nogle af dine skønne skønne billeder. Kh Henrik <3

    SvarSlet
  2. Tak kære Henrik

    og jo jeg fortsætter skam men mere af det du skriver ....


    KH Siffe <3

    SvarSlet
  3. Tanker. Historierne/fortællingerne om os selv.Hvor er det fint formulleret og det vækker genklang.

    SvarSlet
  4. Dejligt Miri <3

    Anjoe jeg forsøger jeg forsøger ;-)
    men jeg har en indre jetmotor der selvantænderi perioder.
    Dennegang nåede jeg at stoppe i tide ;-)

    SvarSlet