onsdag den 14. november 2012

Gavmild Grønlandsk Gæstfrihed


Hjemme igen
efter 5 dages søskendetræf i Grønland

Jeg mødte min lillesøster Oline for første gang - hendes mand og 2 sønner

Det hele en noget surrealistisk oplevelse.

Jeg er vokset op som lillesøster med enkelt dejlig storesøster.
Nu er vi ialt 8 med 'rygter' om en 9.

Der er mange indtryk fra et sådan møde.

4 af os er med grønlandske aner - 
derfor dette møde i det kolde nord.

Var vejret koldt
er menneskene desto mere varme
Sjældent har jeg mødt mere gæstfrie mennesker!
Børnene overlod deres værelser til os
mens de sov i byen.

Vi blev beværtet med grønlandske lækkerbisker
såsom RÅ HVALHUD
Det skal siges jeg godt kan leve uden.
Mens laks, hellefisk, hvalbøf. sortebær. rensdyr, lam, moskusokse og sortebær absolut står på SYNES GODT OM listen.

Visse egenskaber går igen hos os 
trods det vi er vokset op uden kontakt med hinanden.
Putte - min lillesøster - viser sig at ha samme lidenskab for GARN som undertegnede.
Hun overgår mig dog 
måtte jeg erkende
da jeg så garnlager på badeværelset!
Dejlig opdagelse.

Nu skal indtryk fordøjes
sortebær syltes
hjembragte sager nydes.

Hav en dejlig dag.



3 kommentarer:

  1. Det var dog helt fantastisk! Tænk at få beriget sit liv på den måde! Til lykke med familieforøgelsen.

    SvarSlet
  2. Åh, hvor vildt ! Pludselig en kæmpe familie !
    Og lidt sejt, at det er på Grønland og ikke i Brønshøj .)

    SvarSlet