fredag den 16. november 2012

Hvad er motivet? .... Vind et nøgle garn hvis du gætter det?



Kaffe uden fløde -
skal man ikke blive fed af.
Kaffe uden sukker -
får ens vægt til at gå nedad.
Kaffe uden kaffe -
det er ganske sundt.
Men man føler sig så fjollet,
når man sidder og rør rundt.
Piet Hein
   

Hjemme igen efter 5 festlige fornøjelige fristfulde dage i Grønland
er det nu der må fokus på kost!

Fristende er det at nedtrappe medicinen
den for depressioner
I min alder (SIC!) er 'man' kronisk når der har være mere end  een depression og derfor skal man være på medicin konstant

Jeg vil forsøge at udfordre den 'tese' hvad mig selv angår

Så aftrapning forestår snarest.

.... og dermed osse vægtnedtrapning
... håber jeg
... endnu engang
for sundhedens skyld

Hvad skal der mon til for at styre trangen til kulhydrater?

Er der nogen der ved det så giv venligst lyd fra jer
Jeg tror der er mange der vil blive glade.

¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
TILBAGE TIL OVERSKRIFTEN
Foto'et er taget på min rejse
GÆT MOTIVET
og giv besked her
og vind et nøgle KAUNI-GARN   
   

8 kommentarer:

  1. Det kan da kun være nordlyset?!

    SvarSlet
  2. En sort firkant med grå kant er alt, hvad jeg kan se, desværre.

    Hvad skal der mon til for at styre trangen til kulhydrater? - Læs om Lavkarbo og forstå princippet og så prøv at leve efter det :-)

    SvarSlet
  3. Tja, jeg kan kun se mørke.. indersiden af den der beskyttelse hætte, der er foran kameraets linse :) ?
    eller den mørke nat:)
    Forstår godt trangen til ikke at være afhængig af medicin..Men, hvis du nu havde sukkersyge, ville du jo acceptere at medicin var en del af dit liv...
    Held og lykke :)

    SvarSlet
  4. Måske noget med en kaffekop uden kaffe.
    Kh
    Anne

    SvarSlet
  5. Jeg bekæmper min trang til kulhydrater ved at sørge for at spise fedt(frisk olie) sammen med kulhydraterne. Og huske at få proteiner.
    Når der er styr på kulhydraterne(sukker) er det lettere at leve mest af grøntsager.

    SvarSlet
  6. Takker for kommentarerne ;-)
    Jeg lader alle der kommenterer inden mandag kl 16 modtage et nøgle Kauni

    Send en mail til siffes @ hotmail.com (udelad mellemrum) skriv adresse og ønsket farve (ensfarvet) og jeg vil komme så tæt på som muligt ;-)

    Hvad angår kulhydrater .... egentlig har jeg viden jeg mangler evnen ... til at gi slip på sukker ... mens jeg hælder HÆLDER SUKKER PÅ havregrynene ... tænker jeg og forsøgerr at lade være ... dog uden held. mine hænder er selvstyrende ;-)

    Hvordan stopper jeg?

    SvarSlet
  7. Den enkleste måde, er ved slet ikke at have det i huset -
    Man kan smide det ud man har - eller spare på det, fordi der ikke bliver købt mere..?

    SvarSlet
  8. Hej Siffe

    Hm, hvis "det hemmelige fotomotiv" hár noget at gøre med kaffe & sukkertrang & Grønland...kunne det måske være et foto af Sukkertopppen?? :-)

    Og ellers lyder det som et eventyr at "opdage" en hel flok søskende...og at drage til Grønland for at mødes og opleve gavmild gæstfrihed... Det må da være en gave af de helt store.

    Fortsat "rigtig god vind"
    Grete (uden blog)

    SvarSlet