mandag den 10. december 2012

Skal jeg være helt ærlig??? ..... eller lad være med at læse hvis du ikke kan tåle lidt Julejammer



...så nu kommer det:

Egentlig er jeg ikke glad for Jul!
Så er det ude!

Og egentlig er det ikke rigtig!
Jeg elsker JUL

Det er bare det 
at trods det min jul er blevet massivt begrænset
 hvad angår opgaver rent praktisk:
Gaver er reduceret til Gør-det-selv
Juleaften står den ene søn og svigerdatter for
Pakkelegen før jul står den anden søn og svigerdatter for
Efterjulen står svoger og svigerinden for
trods dette 
så sidder jeg her og er fuld af julestress
gammel gammel stress har slået sig ned i kroppen.

Alle disse gamle drager dukker frem af tågen af stress
og forværrer Hr Parkinson
Han gør sig besværlig
gør han

Jeg gad godt være bjørn
gå i hi 
og vågne op i januar

Den eneste må jeg kan holde stress'en stangen
er ved at tænke kreativt
sy male lege
derfor denne aktivitet
på Planeten

Jeg forestiller mig 
at min tildelte portion af rationalitet er brugt
så nu må jeg nøjes med det kreative
sindelag jeg har

Så det gør jeg 

Leger mig gennem December
lader jul være jul
gør det der morer mig
og lader stress'en flyde ind og ud af mig
som skyer på himlen

Fodrer fuglene
lader stuen ligne julemandens værksted
nyder hundene snorker
hører radioen
udraderer den dårlige samvittighed der presser sig på
mærker roen slå sig ned omkring stress'en
der langsomt trækker sig for en stunf



6 kommentarer:

  1. Jeg tror aldrig jeg har kendt et menneske der er så hudløs ærlig som du er Tove.. Det er godt for mangt og meget, men måske ikke for alt.På mange punkter har jeg det ligesom du har det,med et ambivalent forhold til julen. jeg elsker julen der var engang hvor jeg ikke kunne gennemskue det hele. jeg hader julen nu hvor jeg synes at alt for meget energi skal knokles frem og så blive brændt af på et øjeblik.Vi skal hurtigt videre og der er slet ikke tid til at dvæle og opleve og nyde.. Tak for dine tanker som satte mine lidt i gang kh Henrik

    SvarSlet
  2. Jeg er ærlig og åben fordi det hjælper mig til at få det bedre og forstå hvad PTSD stress depressioner parkinson gør.
    Jeg førstår mens jeg skriver. Jeg kunne nøjes med det, jeg oplever dog at flere melder at det sætter deres tanker igang.Og det skader mig ikker.

    Der er tabu omkring psykiske sygdomm jeg vil gerne gøre mit til at bryde dette tabu

    Endnu engang tak for din kommentarer Henrik

    SvarSlet
  3. Jeg er i hvert tilfælde een af dem, der sætter stor pris på dine indlæg, for de får mig til at mærke efter, tænke og blive inspireret.
    som nu f.eks- at lade min stress flyde ud og ind af mig, som skyer på himlen. Det kan jeg bruge !
    Jeg har nu ikke julestress, men anden en af slagsen, der stikker sit grimme fjæs frem.

    SvarSlet
  4. Det glæder mig Miri ;-)

    Min strees er heller ikke julestress , jeg navngir den efter hvad der sltter den igang ,,, den er en gammel svend der har det med at at blive ung og viril når omgivelserne sender signaler ud som f. eks jul
    på den måde hjælper det mig til at 'kastrere' den igen ;-)

























    SvarSlet
  5. Må du nu bare få nogle hyggelige dage sammen med din familie i de sidste decemberdage, lad disse da være alt ønskeligt :-D

    Mit svar på foto bragt på min blog g.d., ja da besøg den :-D

    SvarSlet
  6. Tak Anjoe
    Nu vil jeg prøve photoscaåe

    SvarSlet