mandag den 17. december 2012

Tiden dertil ...... og plads til fejl.


Juleaften

glæder mig

Jul
elsker jeg

men men men .....

DECEMBER

fuld af jule-forventninger til sig selv
fornemmelsen af stress i verden omkring
forbrugsoverflod
fristelser der frister
gråhed
vådhed
selv sneen smeltning

ALT
det 
HADER
jeg

Nu er HAD en meget aktiv følelse
dvs kræver megen energi
selv når man hader i stilhed
Det er osse en meget negativ følelse der trætter
og ordet er da osse alt for stort 
JEG GLÆDER MIG BARE TIL HVERDAGEN ER RETUR

Lige nu glæder jeg mig bare til
 JULEAFTEN

Tiden dertil fylder jeg med gøren
og med gøren 
følger osse mulighed for at gøre fejl
eller snarere at gøre noget der ikke helt svarer til det forventede eller ønskelige
ja det bliver ligefremt grimt


Dette er et Julekort
Hmmm det så altså meget bedre ud i tankerne end udført


Dette ligeså

Nu handler det om at se om det kan arbejdes med
eller om der skal tages værdig afsked?

Måske blir det sakset ud til 'til og fra' kort?
Måske sakset og syet på et andet?
Nu kommer det i scrapkassen til alt det andet scrappy 

Tiden er til at få færdiggjort de sidste gaver
få dem sendt
sammen med kærlige tanker
til dem der engang var

2 kommentarer:

  1. Din sidste sætning .... kærlige tanker til dem der var engang, satte virkelig noget igang.Jeg satte mig og skrev op alle de mennesker som jeg elskede fra barnsben og frem til nu og som ikke var her mere. 24 mennesker som jeg går rundt og savner .. det er jo frygteligt at tænke nærmere over, men derfor er det jo ikke mærkeligt at man af og til føler sig ensom og forladt.. Alle har betydet meget for mig og jeg savner dem ret meget. Men det var rart at få dem listet op og få dem frem ... Tak Tove og kærlige hilsener fra Henrik

    SvarSlet
  2. Kære Hrenrik
    Det er lige præcis det jeg tænker .... de fylder jo og gør som du skriver følelden af ensomhed større.

    Efterhånden kommer de glade minder frem og juleenføles mere overkommelig KH Siffe

    SvarSlet