tirsdag den 5. februar 2013

Der står tirsdag i kalenderen .... eller burdeburd bburde


Egentlig er ordet slettet i mit vokabularium.
Dette fordømte burde.
Men det svæver omkring her som arrige hvepse
jeg har irriteret

Idag kommer fotografen til den lyserøde Planet
Der skal tages billeder til salgsannoncen

Vejret ligner noget der arter sig

jeg BURDE ha ordnet noget bedre
både inde og udenfor

men det får være

Mens jeg sidder her og skriver
ændrer stemningen sig
det er svært at fastholde følelsen af tristhed
med kaffen i hånden, knitrende ild i brændeovnen
småfuglene i flokkevis om foderbrædtet
fasanen holder vagt på rækværket
Molly snuer i sofaen

Himmelen er skiftet fra grå til frostklar lyseblå
solen får de nøgne buske til at lyse gulligt

Naturens farvepalet foldes ud foran mig
og mit billede på væggen fortæller mig hvad jeg indimellem glemmer

WINNNER - I AM


Ingen kommentarer:

Send en kommentar