torsdag den 14. marts 2013

Der er dage .... sang Michael Falch engang


I dag er en af de dage jeg ikke tæller med
eller snarere 
en af de dage der gør andre dage gode
ja lige frem rigtig gode
det tager godt nok nogen timer
at huske på det

jeg begyndte med tidlig morgenvånde
kaldes det vist
hjernespind
og glemsomhed

forsatte med teknisk uformåen
ku ikke uploade min næste video
en formåen ku ha været et afbrud

forsatte i atelieret
fik ødelagt 2 malerier
fik da stoppet op før jeg forsatte på det tredie
forsatte med tussen øverst


foldede flere sommerfugle
nu i avispapir
de er ca 6 cm 
har sat nogle på nipsenål
måske skal nogen flyve hen til vinduet

overvejer at sætte et mål
a la
1000 traner

ifølge japansk fortælling
må den der folder 1000 traner
få opfyldt et ønske
som regel et langt liv

efter Hiroshima
hvor en pige på 2 år blev udsat for stråling
da hun var 11 år udviklede hun
strålesyge

mens hun lå syg huskede hun myten om de 1000 traner
hun nåede at folde ca 645
før hun døde

hendes skole 
rejste symbol for hende 
for børn og fred

idag kan man sende traner dertil
som støtte til 
børn og fred


Måske kan 1000 sommerfugle
give mig ro
et lidt selvisk ønske 
medgiver jeg
og ovennævnte historie
sætter min i relief

der er selvfølgelig
tanken om et sommerfugls vingeslag 
i Kina udløser
orkan i USA

JEG LOVER AT HOLDE DEM I RO 
HER PÅ PLANETEN

1000 SOMMERFUGLE

HER ER LINK TIL MICHAEL


2 kommentarer:

  1. Det er et dejligt billede af Farmor og lille NY - hav alligevel en skøn fredag, fold dine hænder....måske :-9

    SvarSlet
  2. Tusind tak Lavendel
    Jeg sender mange tanker opad --- mens jeg folder --- og fredag blir go ! Basta !!!

    SvarSlet