tirsdag den 12. marts 2013

Masser af Mandagsgøremål.... Morgenstemning, Farmormetier og Haveplaner



Mandag morgen ved fjorden.
Vinden kommer fra øst 
så vandfuglene søger læ 
i 'mit' lille  nor
kaldet Tokkeren

Tokker betyder kutter
og det var her 
der tidligere blev trukket
både på land
.... fortælles det


Så gik turen til Kbh
for at hente pallerammer
hvad de er til kommer senere
jeg benyttede lejligheden til at besøge
Dejligheden her

Behøver jeg sige mere?

2 timer sov hun i mine arme
jeg må ha en god beroligende virkning
for hun sover hver gang
jeg har tilbudt min tjeneste til forældrene 

Tilbage til pallerammerne - 
nu er det tid til at tænke have
jeg har planlagt mange haver
ubeskedent vil jeg sige
jeg er god til det

Denne her have er anderledes
den er meget åben
ganske få blomster
og buskadset er sammenvokset

det har ikke ligget lige for 
hvad der skulle være overskriften
andet end den skulle være nem at holde
på sigt

så nu bliver overskriften 

Frugthave, Højbede og Frit BlomsterLiv

Jeg har fundet 
med gode tip
samt gratis mini kursus i haveplaner
og Pallerammerne er selvfølgelig til højbedene

Efter nøje at ha undersøgt
samt vurderet egne evner
- og økonomi -
valgte jeg denne løsning
bestilte 12 stk online fredag
hentede dem mandag
Tilfældigvis tæt på Dejligheden ;-)

Nu skal de behandles
med trætjære tror jeg
de skal sættes ovenpå hinanden
enten
3 stk 80x80x120
eller
4 stk 60x80x120

Uhhh  hvor er det dog dejligt 
at beskæftige sig med
ganske almindeligheder
på ganske almindelig mandag






2 kommentarer:

  1. Det øverste billede af fuglene og fjorden, minder mig så meget om Johannes Larsen :)
    Den sønnedatter er da noget så lækker :)
    Jeg glæder mig til at følge med i dit haveprojekt !

    SvarSlet
  2. Vi kan da ikke bli uenige om det ,.... tager nu haveprojektet stille og rolig sønnedatteren er jeg mere hys omkring - smiler

    SvarSlet