mandag den 18. marts 2013

Som blommen i et æg....


Antidepressiv medicin
dulmer

Det er nyttigt
nødvendigt
livsbevarende
i lang tid

Så begynder man
at mærke sig selv
bare uden at FØLE  sig selv

Der er noget der rør sig
i begyndelsen
virker det som
kvalme

Man ved det er nu man bør være glad, gal, græde
bør FØLE glæden, vreden, sorgen
det gør man bare ikke
man mærker uro rastløshed ubehag

Man agerer måske som man bør
man griner, græder, skælder
men man FØLER ikke

For en tid er det en befriende tilstand
forud har været et hav af hvirlende usorterede følelser
alt alt for tunge for een enkelt person

Så begynder man at savne
man husker noget
man bemærker forskellen
man erkender

at agere glad
er ikke at FØLE glæde 

man mærker 
en ny uro
dybt inde 
spærret inde
lagt låg på

noget er vågnet 
noget spirer
noget vil ud 

så forsøger man
at fjerne det der både spærrer een inde
og som samtidig beskytter een

det handler om balance

hvornår er man mere indespærret end beskyttet?

indtil nu vægtede jeg beskyttelsen højest
i lang tid har jeg været i et medicinsk Hi
nødvendigt
nok har det kostet mig veninder og familie
men nødvendigt var det

Nu er det NU for mig

Nu er jeg begyndt på en lang tid
hvor jeg gradvis trapper ud
den beskyttende væg 
files tyndere
stadig beskyttende
som en skal om et æg
permiabel
semipermiabel

intet ondt kan komme ind
kun det positive gode

jeg tager imod






2 kommentarer:

  1. En stor beslutning, som jeg godt forstår du har samlet sammen til at tage. Men jeg forstår hvorfor du ønsker at tage den.

    SvarSlet