lørdag den 10. november 2007

Sporadisk Skriven..

... et stykke tid endnu.
Der VENTES.
Ventetiden bliver absolut IKKE udnyttet, men bare venetet væk.
Der strikkes mest.
Og Tænkes.
Og denne proces skal slet ikke underkendes.
Inde i mit hoved sorteres ting og sager.
Vejes og afvejes mod hinanden, mod sig selv og vurderes.
Hvad skal med i første omgang?
Valget er faldet på:
1. Motion + Udeliv.
Jeg er ved at pakke sportstøjet.
En gammel disciplin tænkes genoptaget når flytningen er i gang.
Der vaskes og sorteres - sportstøjet, løbesko og travestøvlerne fra Caminoen.
2. Garn
I går fik jeg omlagt noget af garnlageret til bedrollere fundet på Genbrugspladsen. Er som nye og mit nyindkøbte pladegarn har fundet sin plads. Samt det garn hvoraf jeg har større mængder som kan udvikle sig til trøjer o.l.
Den sidste bedroller fik lov til at omkranse alt det "færdige" strik der *bare* skal ha' hæftet ender og evt. blokkes. Det gøres EFTER flytningen.
I dag tog jeg en morgentur til Garnbixen. Og selvfølgelig blev jeg fristet. Men da jeg ikke har mange laster må jeg udnytte og kræse om dem jeg har. Så jeg lod mig fråse lidt i raggarn fra Løve - strikkes på pind 5. Lune sokker til brug I Kærligheden. Og nok lidt julegaver.
Undrede mig samtidig over at jeg køber så meget over Nettet når jeg har så velassorteret Garnbix indenfor rækkevidde. Hun modtog mig som gammel savnet ven og jeg opførte mig som sådan. Egentlig skulle jeg 'bare' ha' lidt grønligt garn til kontraststriber til mit rødstribede tørklæde (det der i sin tid startede som Tour de Francesjal, men har skifte form mange gange undervejs. Nu ender det som stribet ribstrikket langt smal tørklæde.
Mon ikke der kommer et billede?
Egentlig har jeg siddet og bebrejdet mig selv for ikke at være målrettet oog effektiv som vanlig. Men jeg tror nok jeg har udført en del ikke mindst på det indre plan.
Det er hårdt arbejde at vænne sig til en Ikke-arbejdende Identitet. Men det kommer så småt.
3. Lejlighed til drengene
Jeg er blevet tilbudt den dejligste (BILLIGE) 3 rums lejlighed på 7. sal med uvurderlig udsigt over fjorden. Der er bar 8 før mig der skal takke Nej Tak.
Kryds lige fingrene ;-)
4. Malergrej o.l.
Puha - det skal være i annekset. Det kræver lige lidt ekstra tankearbejde - jeg må lige i sofaen og strikke ...... mens Håndbolden ruller over skærmen.
God weekend til alle.
Dagens ord:
Kan man ikke det man kan li' , må man li' det man ka'.

3 kommentarer:

  1. citat: Kan man ikke det man kan li' , må man li' det man ka'.

    Det var dog nogen vise ord Siffe :) Men det kan være ret svært at erkende!!

    Jeg krydser alt hvad krydses kan, i håb om at lejligheden bliver jeres :)

    SvarSlet
  2. Hje Tina - det er en omskrift af : Kan man ikke få den man elsker må man elske den man får! Hvem der har sagt det? - Jeg tror nok det er eller anden stor diva ;-)

    Sig mig er det ikke svært at strikke mens du krydser fingre? Så rigtig mange TAK for indsatsen.
    KH Siffe

    SvarSlet
  3. Det citat kender jeg vist ikke engang :)
    Neej med lidt øvelse går det! Ellers krydser jeg lidt tæer imens ;)

    SvarSlet