søndag den 30. marts 2008

Dybt at falde.... Lidt om Livets Tyngdekraft

.... ikke mere klynk - bare et lille pip.

Jeg er ved at vænne mig til - være forberedt på - at noget der smides op i luften har en enorm tendens til at falde ned igen!

Ligeledes med Liv, Lyst, Glæde ......

Nu er balancen bare at baske så meget med der der små vingestumper jeg efterhånden har udviklet mig - at jeg ikke SMASKER helt ud ved den nødvendige landing.

Når jeg i disse dage læser blogs - ser alt så lyst ud, smukke billeder, rene hjem, lækker idérig mad, stearinlys på den 'rette' måde, - en idyllisk verden udenfor min Planet - mit Akvarie.

Planeten føles som en sump - der er ingen friske blomster i vasen, bunker af bøger, blade, uorden og skidt hober sig - ikke bare i hjørner men på alt tilgængeligt areal. Nu osse ude. Det gamle SofaBæst ligger udenfor og stønner i regnen. Hynderne fylder på terrassen sammen med vaskemaskine og tumbler, rester af halvtømte flyttekasser. Indkørslen er pløret helt op - mine blomsterkrukker lever en forhutlet tilværelse samme steds.

Hvor er Siffe dog henne?

Hun sidder i sin lænestol - grusomt påvirket af de der to fremmede Vandbøfler der har trængt sig ind på hendes trygge område. Hun strikker. Hun læser de levendes blogs. Hun forsøger at kommentere. Hun forsøger at tilrane sig plads i tilværelsen - med 2 nye Vandbøfler.

TÆNK der skal så lidt til. En uges fyldig - men positiv - aktivitet - en ændring af det trygge vante miljø og der kræves rekreation på højeste HjernePlan.
I går slukkede vi lyset klokken 20.13 - Bogstaveligt talt. Jeg har ikke tændt endnu!

Jeg tror jeg vil strikke lidt!

Jeg tror jeg vil se på min GarnSamling!

7 kommentarer:

  1. jaja, små skridt ad gangen, Siffe! du er jo allerede kommet en lang vej. og gå du ind og kig på din GarnSamling, det er ren terapi. du skal nok komme ovenpå igen.
    kh.fra Island
    Frida

    SvarSlet
  2. Kære Siffe
    Jeg forstår godt alt det du skriver i dit indlæg. men du ved jo, at det igen bliver i orden.
    En tur på genbrugspladsen og så er det problem af vejen! Men du skal også huske, at alle de blogs med lækre billeder mv..Man viser og fortælle jo kun det man ønsker..
    Klap dit garn :-)
    Ville ønske jeg kunne komme og hjælpe, det gør jeg virkelig!

    SvarSlet
  3. Tak Miri - du hjælper allerede - jeg røg lige ind og klappede garnet ;-)
    Tak for det!

    SvarSlet
  4. Kæreste Siffe
    Vi fotograferer jo kun vores strikketøj og ikke alt det andet, som ligger rundt omkring. Jeg er blevet rigtig god til at beskære billeder :-)
    Du skulle bare se min stue lige nu (og mange andre dage). Det blev ikke i dag, der blev ryddet op og støvsuget og pyt med det - i morgen er der atter en dag. Og ja - Pigeon-træet, som væltede sidste sommer, ligger der stadig en del af ude i haven, men det får vente til det bliver rigtigt forår :-)
    Nyd din garnklapning med goood samvittighed. Det er den rene lise for sjælen :-))))
    God vind
    Kærlig hilsen
    Anne

    SvarSlet
  5. Du kan tro, jeg kender følelsen!! Sommetider ligner det simpelthen Jerusalems ødelæggelse herhjemme, og børnenes aktivitetsniveau er direkte aflæseligt i bunken af rent tøj, der venter på at blive lagt sammen - i skrivende stund er hele babysengen FYLDT med tøj! Lille Mynte ligger trygt og godt i revnen og virker ganske tilfreds med tingenes tilstand ;-)
    De dér vandbøfler skal du såmænd nok blive glad for i længden, og det udtjente kræ på terrassen kommer også videre på et tidspunkt, så god garnklapning!
    KH Julie

    SvarSlet
  6. Anne - tak for dine rd - jeg ved jo godt at billederne beskæres rundt omkring i de små hjem - ogjeg usker osse dit dejlige træ der ar faldet - egentlig et ganske godt billede ;-) Det hjalp faktisk bare at få skrevet!

    Julie - tak for ordenen - baby'er i revnen - åhhh hvor det lyder dejligt - det er en god tid ;-)
    Selvom de fylder godt de børn - så bliver der jo også tiden hvor legetøjet på gulvet savnes (lidt) ;-)

    SvarSlet