mandag den 5. maj 2008

Bogen....en ny dille ...

...som jeg forsøger at følge ....... er skrevet af Thorbjørg Hafsteinsdottir. Bogen er noget forvirrende og vanskelig at følge. Men det siger måske mere om mig end om bogen ;-)

Mindre kan nok gøre det - mener jeg.

At følge hele det skrevne program kræver en ildhu og ikke mindst en pengepung til alle disse kost og vitamin/mineraltilskud, som slet ikke står mål med mit lille portemonæ's indhold. Alene tilskud vil komme op over flere tusinde kroner. Endvidere kan det kun købes i udlandet via nettet - noget af det - så det kræver en masse at få sagerne hjem.

Jeg ved at kolesterol er forhøjet hvis man har forstyrret blodsukker og med mit sukkerforbrug er det nok det der driller. Alene at skære sukkeret væk, fortsætte med fiskeolieQ10, multivitamin og økologisk kost vil nok indvirke på mine blodprøver. Hvis jeg garnerer det med lidt motion i passende portioner så ka' det da kun hjælpe. Hvis jeg forventer at opfylde bogens forskrifter fuldstændigt så knækker jeg nakken. Så hermed er forventningerne skruet ned til et helt almindeligt dagligdags niveau.

Puha...... at leve sundt er sgu besværligt!

Jeg må lige ha' en basse til min caffé latte .... nå nejjj .... hmmm jeg synes altså *thé latte* lyder åndsvagt! ... og basser er bandlyst......suuukkk

Thorbjørg Hafsteindottir's mand/kæreste/sambo ... Umahro har en blog, han skriver om baggrunden for alt det der sundhedssnak. Den er vist OK. Ellers virker det lidt som om der bliver tjent kassen på en ny dille i Danmark ... og selvfølgelig på Planeten ;-).
Jeg tror meget af det de skriver er helt rigtigt og sundt at følge. Men jeg tror det er svært for rigtig mange danskere at følge rådene fuldt ud.
Nu afholdes kurser og foredrag til en ikke ringe sum - der er ikke tid til enkelte konsultationer, så der afholdes gruppekonsultationer. Selvfølgelig er det folks eget valg om de vælger det - jeg vælger det fra. Hjemmesiden Sundhedsrevolutionen er heller ikke så uddybende, men henviser mest til kurser og bøger.
Viden - baggrunden - fandt jeg mest af på Umahro's blog - der godt kan anbefales. Thorbjørg's blog er vist slet ikke kommet igang.

3 kommentarer:

  1. jeg synes altså det er lidt sjovt at de er ved at være så "berömte" i Danmark, de gav op herhjemme og den dame er ikke ret höjt skrevet her. mange læger udtalte sig om hendes program og var mildt talt ikke særlig positive.
    kh.fra Island
    Frida

    SvarSlet
  2. Man skal vel tage hvad man kan bruge og lade resten være..

    SvarSlet
  3. Frida - jeg ku nok fornemme at det var sådan - og Miri - jeg tror jeg gør som du skriver - tager hvad jeg kan bruge og blander med alle de andre guru'er og regner med jeg rammer plet ;-)

    SvarSlet