søndag den 20. juli 2008

Søndag for ever...

... måtte det gerne være her på Planeten.

Ikke fordi den har været noget særligt. Måske netop derfor. Ikke noget særligt. Bare lidt flad i det.

Batterierne på kameraet er helt flade - så ingen foto's. Det er mine batterier osse efter en lang uge med cykelkøb i Storbyen med ældstesønnen, 5 dage med Håndværkerrier, en Venindedag, en StrikIn og Netmaskebesøgsdag, og i dag en tour til Teenageren med morgenbrød (hmmm..) kl. halv 12.

Teenagerbesøget bestod endvidere af et oprydningsraid, mens Teenageren fladede ud på sofaen. Så fladede jeg ud til Tour'en, mens vaskemaskinen tog sin tørn. 2 gange. Så var den flad og spyede vand ud hvor den ikke skulle.
Det fiksede Teenageren da bare lige! Hold da op - jeg synes lige det var i går jeg snørede hans sko!

Nå, men nu er han forøvrigt blevet Brandmand! Sådan een er god at ha' i familien. Da jeg gik lignede han nu mere en Vandmands-goppel end en Brandmand, som han lå der og flød ud på sofaen.

Hjemme på Planeten flød jeg videre med Touren ind i Italien og op i Alperne - der var nu ikke særligt fladt. Det er alligevel her det flade Kamera kommer ind i billedet - både Johnny og LilleLuuii blev foreviget, mens de lå og fladede sig i MIN Vandbøffel, ovenpå lyserøde LadySweater, tæppet og lammeskindet! Så jeg måtte nøjes med den anden Vandbøffel og et sølle Karkludestrik over fødderne. Så derfor ingen foto's i dag.

Nu kører Tv'et af sig selv i et hjørne. Jeg gider ikke rigtig noget. Egentlig er dagen ikke helt forbi. Selvom fuglene endelig holder mund. De skvaldrer hver aften helt utroligt højt, mens de sidder i hver sin trætop og praler larmende. Måske ku jeg bare lukke døren ud til dem. Men så kan jeg ikke høre regnen. Og Meget andet er der vel ikke at tage sig til?

Søndage er nu underlige. Mest har jeg ikke ku li dem. Men i dag er åbenbart noget særligt.
Fordi den ikke er noget særligt. Den er bare gået det ene øjeblik efter det andet. Hånd i hånd. Ingen pludselig huller. Ikke noget særligt! Bare en søndag.

3 kommentarer:

  1. En dejlig beskrivelse af Søndag. Kan føle din Søndag. Tror at sådanne dage er nødvendige. Dit hus og terresse = Whauv !

    SvarSlet
  2. Hej Miri - hvor dejligt du er tilbage ;-)
    KH Siffe

    SvarSlet
  3. Siffe send mig en mail på lisenygaard@gmail.com - og der vil komme lidt til dig i din postkasse.
    KH Lise

    SvarSlet