fredag den 5. december 2008

En fugl i hånden ... eller lidt om Drømme....

For en tid siden havde jeg en lille drøm. Ikke voldsom eller stor. Bare sådan en lille klar drøm som stod så tydelig for mig da jeg vågnede.

I dag fortalte jeg om Drømmen til min SAmtalePartner i København.

Drømmen starter i en gade i en by. En for mig ukendt mand kommer gående med en Kanariefugl i bur. Sammen går vi ind i en forretning. Manden giver buret med fuglen til forretningsejeren mens jeg bare står og venter. Ejeren lukker fuglen ud. KanarieFuglen flyver først rundt i den mørke forretning og derefter ud af de åbne døre op mod en hel lys himmel og byens tage. Jeg går osse ud af forretningen og kigger efter fuglen. Den vender om fra den store frihed - og flyver tilbage mod den hånd jeg rækker op mod den. Den lander på hånden.

Så vågner jeg. Med dette lille lysegule kræ i hånden, vidende at jeg skal være varsom og øm da den er sart og sårbar, men samtidig stærk fordi den kan synge så smukt! Jeg er samtidig overbevist om det er en han, da det er de eneste der synger. (Om det er ret ved jeg ikke - men i drømmen er det)

Se det var en ganske dejlig fortællende drøm. Jeg har billedet i mit hoved og en eller anden gang må netop det billede males eller tegnes eller .....

2 kommentarer: