fredag den 5. december 2008

HALLOSÅ ... er hun ikke bare tidligt oppe i dag?

Jo det er hun for der er KøbhavnersamtaleTur i dag.

Måske et lille kig i en garnforretning? ---- Nå Nej ... ikke købe mere garn ... var det jo jeg skulle ... eller snarere ikke skulle.

I går var der noget godt i noget skidt. Mest af alt pakket ind i noget skidt.

Een af Veninderne ... hende den *gamle* ... eller længst kendte ..... var i telefonen. Jeg holdt jo hjemmeslappeafdag. Hun har kræft i stadie 4 men forsætter sit liv - næsten uanfægtet. Jeg er fuld af beundring for hendes styrke.

Nu vil hun forsøge at få behandling i Kina. Ellers går hun jo på Rigshospitalet til kemoterapi ... som skal starte igen her i december. Der er ikke så meget mere at gøre. Men hun tænker altså Kina. Og såørger så mig om jeg vil følge med. I 5 uger. Jeg er sygeplejerske og taler OK engelsk og hun ønsker ikke at være alene og ingen i familien kan følge med.

Hvad siger man så?

Jeg sagde JA. Selvfølgelig. Hendes begrænsninger er fysiske - mine mentale. Men turen er først ind i det nye år. Så jeg har tid til at forberede mig. Hun ved jo hvordan jeg har det. Og jeg kan jo bare sove mens hun er til behandling hvor jeg ikke kan følge med.

Ellers kan vi tegne sammen, læse sammen, strikke sammen. Tage en taxa til strikkegarnsmarkeder (det er der vel i Kina), bestille takeaway, drikke the i en salon?

Mest af alt er jeg rørt over hendes tillid til mig. Og bange for ikke at kunne leve op til den. Men jeg forsøger at holde fast i det første.

Det er en gave at blive spurgt.

5 kommentarer:

  1. Det er en gave at blive spurgt - ja :-) Og hun kender dig og det er derfor hun spørger. Du har allerede levet op til hendes tillid.
    Hun er da en stærk kvinde, tænk at orke at rejse helt til Kina- håber det vil give hende noget hun kan bruge.
    Håber din tur til KBH bliver fin :-)

    SvarSlet
  2. Dejligt at blive vist den tillid :)
    Selvfølgelig kan du klare det søde dig. Det vigtigste er jo at du ER der for hende :) Du skal ikke være Tarzan eller Superman.... man være, lytte og hjælpe ;) Hun kender dig jo allerede!
    Og hvor jeg dog ønsker at der kan gøres noget, derovre i Kina!! :)

    SvarSlet
  3. sikke en tillid hun har til dig, og jeg er også sikker på at den er fortjent, hun har jo kendt dig længe og ved hvor hun har dig. held og lykke til jer begge to.
    kh.fra Island
    Frida

    SvarSlet
  4. TAK I kære fire for jeres søde ord.
    Jeg beder for at hun/vi når at komme afsted og at de kan hjælpe hende ... det er det primære. Hun er sådant et dejligt menneske.
    KH Siffe

    SvarSlet