fredag den 5. december 2008

Ild og Vand ... eller Brandmanden og Snemanden .... eller endnu en gang SiffeService



Brandmanden gav mig denne i fødselsdagsgave bl.a.

Deraf overskriften.

En lille fortælling er at Brandmanden ikke læser bøger og vist sslap igennem skolen uden. Mærkeligt med en mor der ÆDER dem (tidligere...men snart igen!)

Brandmanden satte sig ved festen og LÆSTE! i netop denne bog. Fik ædt sig gennem et kapitel - han kan jo sagtens læse - men havde lærere der desværre fik han opposition igang - gennem alle år fra 1.klasse. Nå fred med det.

Da vi senere snakkede og jeg udtrykte min glæde over bogen som jeg var igang med sagde Brandmanden: "Snemanden ..... ja øhhh ... det ku da være man sku læse en bog - den var egentlig ganske spændende - selvom jeg kun læste første kapitel!"

Behøver en anmeldelse være længere? Siger dettte ikke alt om forfatteren Jo Nesbø? Han formår at fænge hos en ung mand der har undgået samtlige bøger gennem hele sit liv. Det kræver en vis skrivekunst at ku´dette .... og det kan han altså denne norske forfatter.

Bogen kan købes her.

Jeg må da lige tilføje at bogen er en af de sidste i en serie med den alkoholiserede kriminalbetjent Harry Hole og hans lidt slingrende vej gennem kriminalgåder - både i Norge og bl.a Australien. Serien er en af mine mangegangegenlæste krimier.

PS: Efter min fødselsdag tænkte jeg *Jeg kan da lige så godt købe de sidste i serien - som sagt så gjort - søndag morgen med morgenhjerne. Da pakken ankom stod begge bøger på min hylde ;-) Hurra for sorte huller.

2 kommentarer: